تظاهرکنندگان که رسانه‌های صهیونیستی تعدادشان را دست‌کم 6 هزار نفر اعلام کردند، علیه نتانیاهو که به تازگی در چندین پرونده فساد علیه وی اعلام جرم شده، شعار دادند.

به گزارش جماران؛ هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی در تل‌آویو تظاهرات کرده و خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شنبه‌شب در میدان هابیم در مرکز شهر تل‌آویو تجمع کرده و خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهونیستی شدند.

تظاهرکنندگان که رسانه‌های صهیونیستی تعدادشان را دست‌کم 6 هزار نفر اعلام کردند، علیه نتانیاهو که به تازگی در چندین پرونده فساد علیه وی اعلام جرم شده، شعار دادند.

نتانیاهو پس از شکست در تشکیل کابینه تلاش زیادی برای ماندن در قدرت کرد اما به تازگی در درون حزب خود «لیکود» نیز با چالش مواجه است و اعضای این حزب خواستار کناره‌گیری وی از رهبری آن هستند.

نتانیاهو و همسرش در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده‌اند و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

«آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌وزیر مستقر در رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

با این اعلام جرم که همزمان با بن‌بست در تشکیل کابینه در دولت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، دادستان کل این رژیم در مرحله بعد به دنبال لغو مصونیت سیاسی نتانیاهو توسط کنست خواهد بود تا بتواند او را دستگیر کند.

نتانیاهو در پرونده موسوم به  ۴۰۰۰ متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

زمستان سال ۹۷ مندلبلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی، حکم بازداشت و تحقیق از «نیر حفیتز» سخنگوی خانواده نتانیاهو، «شلومو ویلبر» مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم، ایلوویچ و دو تن از افراد خانواده او و مدیران بلندپایه شرکت بیزک را به اتهام فساد مالی و گرفتن رشوه برای پوشش رسانه‌ای مثبت عملکرد نتانیاهو، کلاهبرداری و سو استفاده از اموال عمومی صادر کرد و پلیس این رژیم پس از بازداشت، آنان را مورد بازجویی قرار داد.

همچنین نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که مبلغی حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سوی سرمایه‌داران دریافت کرده است.

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» ناشر روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود؛ در مقابل روزنامه «اسرائیل هیوم» یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت نیز توسط دولت تحت فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به ۳۰۰۰ شهره است؛ پرونده‌ای که مربوط به خرید سه زیردریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان «کنیست» (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نخست وزیر را به دلیل اعمال نفوذ و کسب منافع از مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی رژیم اشغالگر و بودجه جنگی کشور بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.