پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

فضاهای تهران برای معلولان مناسب نیست

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تعداد معلولین حدود سه میلیون نفر در کشور است که باید حواسمان به این افراد باشد؛ زیرا قشر عظیمی را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۶۰ درصد شهروندان اعتقاد دارند که معابر شهر برای معلولان مناسب نیست و برای حل این مشکل باید اقدامات بیشتری انجام شود.

محسن هاشمی شامگاه شنبه در مراسم روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت که در برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: یکی از محورهای مربوط به معلولان موضوع نگرش افراد جامعه به افراد دارای معلولیت است.

وی افزود: معلولیت دو منشأ دارد یا ژنتیک است یا در طول زندگی فرد بر اثر اتفاقاتی که می افتد دچار معلولیت می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در جهان ۱۰ درصد جامعه معلولیت هایی با درجات مختلف دارند و در کشورمان هم یک و نیم میلیون معلول داریم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تعداد معلولین حدود سه میلیون نفر در کشور است که باید حواسمان به این افراد باشد؛ زیرا قشر عظیمی را به خود اختصاص می دهند.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر تهران؛  در هیچ کدام از سازمان ها از جمله شهرداری ها به این موضوع به اندازه کافی توجه نشده که این یک نقص در مدیریت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: موضوع جالب این است که همه معلولان اگر یک نقصی به صورت خدادادی دارند حتما یک وجه متمایز و ویژه دارند که متاسفانه ما در کشف این ویژگی برتر فرد معلول ناتوان بوده ایم.

هاشمی یادآور شد: وقتی آن قدرت برتر معلولین شناسایی شود و تشویق شده و آن استعداد شکوفا شود منجر به رشد بیشتر معلول و همچنین شکوفایی ابعاد دیگر زندگی آن فرد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: موضوع دوم بحث مناسب سازی و بحث پیاده سازی قوانین موجود است که در حوزه معلولین هم قوانین زیاد است و جالب است که بدانید قوانین این حوزه اتفاقا قوانین به روز و جدید هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما در کشورمان خوب کار می کنیم و قانون زیاد می نویسیم اما به موعد اجرا که می رسد آنقدر خوب اجرا نمی کنیم.

به گفته وی؛ براساس آمار تنها ۲۵ درصد ساختمانهای دولتی مناسب ساخته شده اند و درست ساخته شده اند در حالی که براساس قوانین باید همه ساختمانها اینگونه ساخته شود.

هاشمی گفت: یادش بخیر در زمان آقای قالیباف می گفتند که من ایستگاه مترویی را افتتاح نمی کنم مگر اینکه پله برقی داشته باشد کاش در آن زمان ایشان می گفتند ایستگاه مترویی افتتاح نمی کنم مگر اینکه آسانسور برای تردد معلولان داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.