فرماندهان نظامی خطاب به صدر تاکید کردند که برخی از طرف ها مدعی عضویت در گردان السلام هستند که اقدام به قطع راه ها و تهدید اداره ها و مدرسه ها کرده اند.

به گزارش جماران؛ شماری از فرماندهان دستگاه های امنیتی و نظامی استان های مرکزی و جنوبی در نامه ای فوری به مقتدی صدر رهبر جریان صدری های عراق، از او خواستند معترضان هوادار خود را از میدان اعتراض خارج کند.

به گزارش شبکه خبری الاتجاه، فرماندهان دستگاه های امنیتی عراق اعلام کردند: امروز نوشتن نامه مستقیم برای آقای مقتدی صدر ضروری است. کار به بی قانونی و ناامنی عمومی رسیده و ما خوب می دانیم که او (صدر) خواهان حفظ جان تظاهر کنندگان است.

فرماندهان نظامی خطاب به صدر تاکید کردند که برخی از طرف ها مدعی عضویت در گردان السلام هستند که اقدام به قطع راه ها و تهدید اداره ها و مدرسه ها کرده اند.

این فرماندهان از صدر خواستند که هواداران و معترضان وابسته به خود را از میدان اعتراض خارج کند. برخی از آنها با اقداماتشان به او اهانت کردند و اکنون مردم او را مسئول فلج شدن اوضاع عمومی می دانند. خروج هواداران شما (صدر) از میدان اعتراض ها، کمک بسزایی به نیروهای امنیتی برای بازداشت و مجازات معترضان وابسته به خارج دارد. 

این فرماندهان افزودند: شما در همه بیانیه ها و پیام های خود خواستار حمایت از آنها (معترضان) و همکاری با دستگاه های امنیتی شده اید. نیروهای خود را از گردان السلام برای حضور در کنار معترضان و حمایت از آنها فراخواندید که ما با برخی از آنها هماهنگی بسیار خوبی داشتیم.

فرماندهان نظامی در بیانیه خود ادامه دادند: می خواهیم به شما اطلاع دهیم اکنون اوضاع خیلی تغییر کرده و کسانی که می گویند هوادار و وابسته به شما هستند تهدید به بستن راه ها و ادارات و سایر مکان ها کرده اند. اینها همان فرماندهان گردان السلام هستند آماده ایم اسامی آنها را به طور علنی منتشر کنیم و درباره اقدامات آنها فیلم و عکس در اختیارتان بگذاریم.

آنها تاکید کردند: تا تظاهر کننده ای وابسته به جایی نباشد جرات مقابله با دستگاه های امنیتی و بستن راه ها و ایجاد مزاحمت برای کارمندان را ندارد.

در بیانیه یاد شده آمده است: شما می گویید که باید از مرجعیت اطاعت کرد. امروز مرجعیت بر دو اصل تاکید کرد: قانون انتخابات و قانون کمیسیون و این دو در پارلمان انجام می شود. شما حزب بزرگی در پارلمان دارید و می توانید آنچه می خواهید به راحتی محقق کنید و  استان های جنوبی ارتباطی با مسائل سیاسی ندارند.

فرماندهان نظامی عراق تاکید کردند: شما اعتصاب خود را پس گرفتید و همه  نهادها هم به اعتصاب خود پایان دادند و تنها ضرر کننده استانهای جنوبی هستند. ما هنوز سلاح های خود را به سمت خرابکارها نگرفته ایم و روزانه قربانی و زخمی می دهیم.

برخی از شهرهای عراق از جمله نجف و ناصریه از شب گذشته متشنج شده است.

نگرانی های فرماندهان نظامی عراق از هنگامی که شماری از افراد مهاجم در شامگاه چهارشنبه به کنسولگری ایران در شهر نجف حمله کرده و قصد تهاجم به دفاتر و منازل مراجع شیعه عراق در نجف داشتند، تشدید شده است و در روز پنجشنبه با حمله به مقر نیروهای واکنش سریع وزارت کشور در استان ذی قار در جنوب عراق اوج گرفت. اقدامات خشونت آمیز و تلاش برای رسیدن به محل های نگهداری سلاح ، بر شدت درگیری ها افزوده است و آمار تلفات را به شدت بالا برده است، بطوری که در شهر ناصریه مرکز ذی قار صحبت ازکشته شدن 15 تا 20 نفر است.

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از اوایل اکتبر گذشته با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده ، طی دو ماه اخیر به خشونت کشیده شده است و رهبران عراق و نیز تحلیلگران این کشور اعتقاد دارند عوامل نفوذی و وابسته به دستگاه های اطلاعاتی بیگانه در به خشونت کشیده شدن این تظاهرات دخیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.