معاون دبیر کل حزب الله اظهار داشت: همه مردم و احزاب سیاسی لبنان به طور مشترک در خصوص آغاز اصلاحات و بررسی اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور اتفاق نظر دارند.

به گزارش جماران؛ "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن اعلام مخالفت با شروط آمریکا در خصوص تشکیل دولت جدید لبنان گفت: دولت جدید باید یک دولت نجات باشد که به شرایط نابسامان اقتصادی و مالی پایان دهد.

شیخ نعیم قاسم در دیداری که هیأتی از حزب "اللقاء الوحدوی الاسلامی"  لبنان به ریاست "عمر غندوز" با او داشت، تصریح کرد:  شروط آمریکا برای تشکیل دولت لبنان مردود است.

به گزارش شبکه المنار لبنان، وی تاکید کرد:  دولت جدید باید یک دولت نجات باشد که اصلاحات و مبارزه با فساد را آغاز کند.

معاون دبیر کل حزب الله همچنین اظهار داشت: همه مردم و احزاب سیاسی لبنان به طور مشترک در خصوص آغاز اصلاحات و بررسی اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور اتفاق نظر دارند.

وی تاکید کرد دولت جدید باید مبارزه با فساد و مجازات عوامل آن را در سطح وسیع آغاز کند و از بهره برداری سیاسی و دخالت های طرف های بیگانه جلوگیری بعمل آورد.

اظهارات شیخ نعیم قاسم در حالی است که سفارت آمریکا در بیروت هفته گذشته اعلام کرد از تظاهرات مردمی این کشور و مطالبات آنان حمایت می کند و در پی آن جفری فلتمن سفیر سابق آمریکا در لبنان (۲۰۰۴-۲۰۰۸) در کنگره حضور یافته و علیه حزب الله سخن گفت.

اظهارات فلتمن موجب شد جمعی از لبنانی ها در اعتراض  به مواضع مداخله جویانه وی روز گذشته در مقابل سفارت آمریکا در بیروت تجمع کنند.

لبنان از بیش ازیک ماه پیش صحنه تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و نیز اعمال مالیات بر تماس های واتساپی است. در هفته دوم این تظاهرات سعد حریری با اعلام اینکه به بن بست رسیده است از نخست وزیری استعفا کرد و در پی آن دولت پیشبرد امور به ریاست حریری تا تشکیل دولت جدید اداره امور را به دست دارد.

حریری یک روز پس از استعفا از آمادگی خود برای بازگشت به نخست وزیری خبر داده وآن را به تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) مشروط کرد؛ خواسته ای که طرف های غربی و پیش از همه آمریکا نیز با توسل به آن به دنبال دور کردن حزب الله از صحنه سیاسی و کاهش نفوذ آن در لبنان هستند.

در این میان "حنا غریب " دبیرکل حزب کمونیست لبنان امروز اظهار داشت: سعد حریری بنا به خواست آمریکا از نخست وزیری لبنان استعفا کرد و سفارت آمریکا در بیروت نه فقط یک سفارت بلکه پایگاه امنیتی و نظامی در منطقه به شمار می آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.