رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد حوزه حمل و نقل شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: در برخی موارد شهرداری، شورای شهر را دور می زند.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران  اظهار داشت:‌ شهرداری تهران طرح جامع حمل و نقل و ترافیک را بدون اینکه به شورا بیاورد به شورای عالی ترافیک ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در برخی موارد شورای شهر را دور می زند، گفت: قصد داشتم طرحی را به شورای شهر بیاورم که در آن شهرداری تهران را ملزم کنیم که طرح‌هایی که قصد دارد در سایر مراجع ارائه کند، ابتدا به تصویب شورای شهر برساند.
علیخانی تاکید کرد: متاسفانه برخی اعضای شورای شهر با چنین طرحی موافق نیستند و معتقدند نیازی به دخالت شورای شهر نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد:‌ در حالی اعضای شورای شهر می گویند که نیازی به دخالت در کار شهرداری نیست که اگر انتقاداتی نسبت به طرحی انجام شود، انتقاد متوجه شورای شهر است.
علیخانی تاکید کرد:‌ مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کرده اند و بیشتر شورا را می بینند و  انتقادات خود را متوجه شورا می دانند.
وی افزود:‌ این انتقاد به اعضای شورای شهر وارد است که اعتقادی به اختیارات خود ندارند و اختیارات خود را واگذار کرده اند و نظارت نمی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شورای شهر در برخی ستادها و کمیته‌ها نماینده ندارد و نمی تواند نظر دهد، ‌ اظهار داشت:‌ در بسیاری از ستادها شهردار تهران نماینده مدیریت شهری است اما اگر نمی توانیم در کمیسیون‌های بالادستی نظر بدهیم بی عرضگی از خود ماست.

طرح ترافیک قانون دارد
این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره طرح ترافیک و کاهش یک ساعته آن، ‌ اظهار داشت:‌ طرح ترافیک قانون دارد؛ ‌ و شهرداری ملزم است بر اساس قانون عمل کند.
اما ما معتقدیم شهرداری تهران قبل از اینکه طرحی را مطرح کنند باید نظر شورا را بگیرد.  
علیخانی ادامه داد: در حال حاضر چون شورا ورود نمی کند، شهرداری طرح های خود را مطرح می کند و همه را در عمل انجام شده قرار  می دهد.

انتقادات از حوزه حمل و نقل فراتر رفته است
وی با اشاره به انتقاداتی که در حوزه حمل و نقل شهر تهران وجود دارد، گفت: انتقادات دیگر از حوزه معاونت حمل و نقل فراتر رفته و به خود شهردار بر میگردد.  
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران درباره احتمال طرح سوال از شهردار در شورای شهر،  ادامه داد:‌ در دو سال باقی مانده از شورای تهران، اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد و احتمالات زیادی وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.