سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اتفاقاتی در کشور ما رخ داد که ناخوشایند بود و ناخوشایندتر دخالت کشورهای بیگانه بود که محکوم کردیم. ایران اعتراض را حق مردم می‌داند و ما تجمعات مسالمت‌آمیز را به رسمیت می‌شناسیم و شاهد اعتراضات در سالیان گذشته بوده‌ایم اما حساب اغتشاشگران و گروه‌های خط گرفته جدا است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حساب اغتشاشگران و گروه‌های خط گرفته جدا است، گفت: امیدواریم کشورهایی که از اغتشاشگران حمایت کردند مسئولیت آن را بپذیرند.

سیدعباس موسوی در نشست خبری صبح امروز خود ضمن تبریک هفته بسیج و درود به روح شهدای بسیج گفت: از مناسبت های مهم بیش رو روز مجلس به مناسبت شهادت شهید مدرس است و یاد ایشان را گرامی می داریم؛ هم دولت و هم وزارت خارجه همواره تعامل خوبی را با مجلس داشته و کمتر وزیر خارجه بعد انقلاب داشتیم که این میزان به مجلس پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی در کشور ما رخ داد که ناخوشایند بود و ناخوشایندتر دخالت کشورهای بیگانه بود که محکوم کردیم. ایران اعتراض را حق مردم می‌داند و ما تجمعات مسالمت‌آمیز را به رسمیت می‌شناسیم و شاهد اعتراضات در سالیان گذشته بوده‌ایم اما حساب اغتشاشگران و گروه‌های خط گرفته جدا است. امیدواریم کشورهایی که از اغتشاشگران حمایت کردند مسئولیت آن را بپذیرند. تعجب می‌کنیم از کشورهایی که سطح سیاست خارجی آنها آنقدر نازل شده که می‌خواهند فیلم آتش زدن‌ها را برایشان بفرستند؛ پیشنهاد می‌کنیم راهپیمایی امروز را ببینند تا بدانند مردم واقعی چه کسانی هستند.

وی افزود: در خصوص تحولات دیپلماتیک دیدارهایی را داشتیم شامل فرستاده نخست وزیر مالزی و فرمانده ارتش تاکستان و همچنین سفر آقای عراقچی به هلند را داشتیم. امروز هم دیدار فرستاده کره جنوبی را خواهیم داشت.

ادامه دارد...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.