در آستانه 17 ربیع الاول و همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری لیستی بیش از 3552 نفر از محکومان را به جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد.

به گزارش جماران؛ ۶ تن از محکومان امنیتی و سیاسی با درخواست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و موافقت رهبر معظم انقلاب عفو شدند که در میان آنها اسامی «پگاه آهنگرانی» و «حسین قدیانی» به چشم میخورد.

در آستانه 17 ربیع الاول و همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری لیستی بیش از 3552 نفر از محکومان را به جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد.

در این مرحله از عفو محکومان نسبت به ادوار گذشته تفاوت‌هایی داشت از جمله اینکه عدد محکومانی که مورد عفو قرار گرفتند، رشد فزاینده‌ای داشت و هم اینکه در این لیست، جمعی از محکومان امنیتی در حوزه دانشجویی، اصحاب فرهنگ و رسانه و برخی از محکومان امنیتی دیگر دیده می‌شود.

در این لیست اسامی ۶نفر از محکومان امنیتی، سیاسی و رسانه وجود دارد که عفو اخیر شامل حالشان شده است.

براساس اطلاعات بدست آمده؛  پگاه آهنگرانی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، کیومرث مرزبان، حسین جنتی و حسین قدیانی جزء لیست عفوهای اخیر درخواست شده از سوی آیت الله رئیسی هستند.

یکی دو روز پیش نیز، دو تن از محکومان سیاسی و امنیتی که اسمشان در لیست عفو شدگان قرار داشت به نام‌های عثمان مصطفی پور و محمد نظری نیز از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.