رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه پولشویی کشور در استان گلستان اظهار داشت: در مدت 6 سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش جماران؛ رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری ۹ متهم اصلی بزرگترین شبکه پولشویی کشور در استان گفت: یک‌هزار میلیارد تومان املاک، ۴۰ شرکت، ۱۰۰ خودرو و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا از کلاهبرداران شناسایی و کشف شده است.

هادی هاشمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه پولشویی کشور در استان گلستان اظهار داشت: در مدت 6 سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این باند 3 سرشبکه اصلی و 6 همدست اصلی داشتند که همه این افراد دستگیر شدند، علاوه بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد 300 نفر عضو فعال این باند در سه استان گلستان، تهران و سمنان بودند.

رئیس‌کل دادگستری استان ادامه داد: معاملات املاک، مستغلات، سهام‌های بورسی و غیربورسی، شمش، ارز، سکه، خروج پول از کشور و سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه از اقدامات این باند بوده است.

وی گفت: ارزیابی اولیه‌ املاک متهمان تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده و همچنین 40 شرکت خدماتی، تولیدی و تجاری نیز از متهمان شناسایی شده است.

هاشمیان ادامه داد: بیش از 100 خودروی سبک و سنگین این شبکه پولشویی و ده‌ها کیلوگرم شمش طلا که تاکنون 20 کیلوگرم شناسایی و کشف شده است، از دیگر موارد این پرونده است.

وی گفت: کلاهبرداران با افتتاح صدها حساب بانکی به نام‌های واهی، سودهای کلان به جیب زده‌اند، علاوه بر این، متهمان برای پولشویی و فرار مالیاتی هیچ‌گونه اموالی به نام خود نداشتند و همه املاک و اموال به نام افراد دیگر است اما با وکالت‌نامه‌ها و اقرارنامه‌هایی که از این افراد می‌گرفتند، در عمل همه سودها به جیب آنان می‌رفت.

رئیس‌کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: بررسی‌های بیشتر درباره این پرونده و شناسایی اموال متهمان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.