رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ایجاد ۷۵ هزار شغل در قالب کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج خبر داد.

به گزارش جماران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از تلاش خود برای رفع بیکاری صحبت کرد، گفت: در گفتگو با شما اعلام می کنم که ما ادعا داریم که اگر با ما همکاری شود می توانیم لشکر بیکاری را شکست دهیم و پرچمدار اشتغالزایی بسیج باشد.

سردار سلیمانی از طرح بسیج برای ایجاد اشتغال در کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی گفت: بسیج در جهت کمک اشتغال جوانان برای ایجاد صندوق های قرض الحسنه در مساجد اقدام کرده است و در حال حاضر چهارده هزار صندوق قرض الحسنه در سراسر کشور و در مساجد مختلف تشکیل شده و این عدد تا پایان سال به بیست هزار خواهد رسید.

وی در مورد آمار گردش حساب صندوق های قرض الحسنه برای اشتغال اظهار داشت: این صندوق‌ها تا کنون ۱۷۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته که ۱۲۰ میلیارد آن تسهیلات پرداخت شده، این تسهیلات به صورت صندوقی است که فرد عضو آن است و توسط شورای مردمی اداره می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد آمار ایجاد اشتغال توسط بسیج نیز گفت: بر اساس آمارها و با توجه به اینکه ابتدای کار صندوق هاست، تا کنون ۲۷ هزار شغل ایجاد شده است و این صندوق ها هزار و ۵۰۰ تسهیلگر و ۶۰۰ هزار عضو دارند. در سال ۹۸ و تا امروز ۳۸ هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است و از این محل ۷۵ هزار شغل ایجاد شده که این آمار تقریبا صد هزار اشتغال را تاکنون در بر می گیرد و در حال افزایش است. بسیج این ظرفیت را دارد که پرچمدار مقابله با بیکاری باشد و تلاش می کنیم با تکیه بر توانایی مردم مشکل بیکاری را به عنوان یک معضل اجتماعی حل کنیم.

سردار سلیمانی همچنین در مورد «جهاد روشنایی» که یکی دیگر از برنامه های بسیج در زمینه اشتغال های خانگی است تصریح کرد: کار دیگر که توافقات آن با دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک عامل در حال انجام است، ایجاد نیروگاه های خانگی است، تا با تسهیلات قرض الحسنه نیروگاه های خورشیدی برق تولید کنند.

وی افزود: روستائیان با این تسهیلات واحد تولیدی را در محل زندگی خود نصب و انرژی وارد شبکه می‌کنند، این خود به معنی افزایش تولید برق در واحد های کوچک است. افراد از این طریق می توانند به درآمد پایدار برسند.

سردار سلیمانی از کمک به ۹ هزار واحد تولیدی در بخش صنعت خبر داد و گفت:یکی دیگر از اقدامات بسیج در بخش تولید کمک به واحدهایی است که آسیب دیده اند، بسیج صنعت ما طرح «صنعت‌یار» را در دستور کار قرار داده و واحد های آسیب دیده با مسئولان، صاحبان صنایع و صاحب صنعتی که آسیب دیده و دچار رکود و بیکاری شده مشکل را حل می کنند. کلینیک صنعت ما به عنوان صنعت‌یار ۹ هزار واحد تولیدی را درمان کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد افزایش همکاری های دولت با سازمان مبتوع خود گفت و تاکید کرد: در سال جدید همکاری هایمان با دولت در خصوص موضوعات تخصصی افزایش پیدا کرده است، یک مقدار شاید سیستم های اداری در کشور ما برای سیر این همکاری ها کند است اما وزارتخانه ها تمایل به همکاری نشان داده اند و ما هم پیگیری می‌کنیم.

سردار سلیمانی در مورد گروه های جهادی نیز اظهار داشت: دوازده هزار گروه جهادی «جغرافیامحور» داریم که از محل زندگی و پایگاهشان به جغرافیای دیگری می روند و هفت هزار گروه جهادی «محله محور» که به خدمت رسانی در محلات مشغول هستند، داریم. داشتن گروه های جهادی جزیی از برنامه های پایگاه های مقاومت ما برای محلات است و محلات و مناطق آسیب دیده را هم دربر می گیرد. در مجموع بیست و یک هزار گروه جهادی داریم.

وی در مورد اقدامات بسیج در مناطق سیل زده نیز اعلام کرد: در جهاد همبستگی اقدامات بسیج مربوط به تعمیر و ساخت منازل سیل زدگان بود که ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را با دستگاه های دولتی و مردم توافق کردیم، از این تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیر و تحویل شد، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی هم در حال ساخت است. ۶ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سیل اخیر مشارکت داشتند که حجم قابل توجهی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اعلام اینکه هیچگاه در سازمان بسیج «اکانت فیک» برای فعالیت در شبکه های اجتماعی ساخته نشده است اظهار داشت: در شبکه های اجتماعی اصلا اکانت فیک نداریم، علاوه بر این هم حتی اینکه عده ای را استخدام کرده و پشتیبانی مالی کنیم که در فضای مجازی فعالیت داشته باشند، به هیچ عنوان این اقدام را انجام نداده و نیازی به این اقدام نداریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.