مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز درباره ایران گفت: در روزهای آینده جلسه‌ای میان مقام‌های آژانس انرژی اتمی و مقام‌های ایرانی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش جماران؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری جلسه‌ای میان مقام‌های آژانس و مسئولان ایرانی در آینده نزدیک خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آژانس اتمی ، «کورنل فروتا» مدیرکل  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز درباره ایران گفت:  در روزهای آینده جلسه‌ای میان  مقام‌های آژانس انرژی اتمی و مقام‌های ایرانی در تهران برگزار می‌شود. 

وی در ادامه گفت: من گزارشی درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌های مرتبط به آژانس در این کشور تهیه کردم. در این گزارش اطلاعاتی درباره نصب تعدادی سانتریفیوژ پیشرفته در نطنز آمده است بر این اساس این تاسیسات به نظر می‌رسد فقط برای اهداف تحقیق و توسعه،  فعال نیستند و فعالیت آن‌ها در راستای از سرگیری غنی سازی اورانیوم است. 

ایران محور اصلی نشست امروز شورای حکام است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ایران را محور اصلی نشست امروز شورای حکام دانست

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در توئیتر خود در مورد نشست امروز شورای حکام آژانس نوشت: جلسه  شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمتر از دو ساعت برگزار می‌شود. طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله موضوعات منطقه‌ای مورد بحث قرار خواهد گرفت. به نظر نمی‌رسد در مورد کره شمالی و سوریه موضوع جدیدی مطرح شود اما بحث‌ها درباره ایران احتمالاً  بسیار جدی و سخت خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.