تا شنبه‌ شب که آخرین مرحله واریز این کمک هزینه‌های معیشتی است، شهروندان به هیچ وجه به دستگاهی مراجعه نکرده و منتظر بمانند.

از دو روز پیش واریز یارانه معیشتی برای 20 میلیون ایرانی آغاز شده است و 40 میلیون دیگر از هم‌وطنانمان در صف دریافت این بسته‌ها هستند که تا پایان 2 آذرماه یارانه‌های معیشتی به حساب‌هایشان واریز خواهد شد. این پرداخت‌ها در چند مرحله انجام خواهد گرفت. 

به گزارش جماران، حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح معیشتی با اشاره به اینکه دولت از محل افزایش قیمت بنزین بنا دارد از 60 میلیون ایرانی حمایت به عمل بیاورد، گفت: در دو مرحله نخست حدود 30 میلیون نفر مبالغ حمایتی دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح معیشتی درخواست کرد تا شنبه‌ شب که آخرین مرحله واریز این کمک هزینه‌های معیشتی است، شهروندان به هیچ وجه به دستگاهی مراجعه نکرده و منتظر بمانند. 

وی افزود: هیچ سازوکاری برای رسیدگی حضوری در این زمینه در نظر گرفته نشده و رسیدگی به این مسئله غیرحضوری انجام خواهد شد.

میرزایی گفت: افرادی که گمان می‌کنند احتمالا از دریافت این وجه محروم مانده‌اند و مبلغی به حساب‌شان واریز نشده از اواسط هفته آینده با مراجعه به کد #6369* که راه‌اندازی می‌شود پیام دهند. 

وی ادامه داد: در گام نخست، سرپرست خانوار با شماره همراهی که به نام خودش ثبت شده است، شماره تلفن و کد ملی‌اش را در این سامانه ثبت کرده و اطلاعات بعدی از طریق کدملی در سامانه ثبت شده و افرادی که مشمول شناخته شوند، مبلغ برایشان واریز خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: پرداخت‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و دو ملاحظه جدی در این زمینه وجود دارد؛ نخست اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماع وظیفه شناسایی و رسیدگی به درخواست افرادی که جزو لیست مشمولان هستند برعهده گرفته است. 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح معیشتی ادامه داد: این لیست دراختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و واریز وجه از طریق این سازمان دنبال می‌شود. 

میرزایی شیوه شناسایی مشمولان را براساس شاخص‌ها و داده‌های مالی عنوان کرد و گفت: افراد براساس کد ملی که در پایگاه اطلاعات رفاهی ایران ثبت کرده‌اند، وسع‌ مالی‌شان برآورد می‌شود و اگر مشمول دریافت این کمک‌هزینه‌ها باشند، مبلغ برایشان واریز خواهد شد. 

وی تأکید کرد: هیچ وزارتخانه و دستگاه دولتی پیامکی برای افراد ارسال نمی‌کند، بنابراین هر پیامکی دال بر یارانه یا طرح حمایت معیشتی که برای افراد ارسال شود، قطع به یقین کلاهبرداری و جعلی خواهد بود. 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح معیشتی خاطرنشان کرد: مبلغ واریزی وجه بوده و نه اعتبار و هر فرد می‌تواند براساس صلاح خود از این مبلغ واریزی استفاده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
61 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.