شهردار تهران گفت: امروز مردم تهران پنج تا ۶ ساعت در ترافیک ماندند و اذیت شدند، ضمن آنکه ما تلاش خود را برای رفع مشکل ترافیک انجام داده ایم؛ از اینکه مردم اذیت شده‌اند وظیفه داریم که عذرخواهی کنیم.

 

به گزارش جماران؛ شهردار تهران با اشاره به ترافیک امروز و مشکلات پیش آمده در شهر مخصوصا در صبحگاه گفت: از روز دوشنبه هفته گذشته آماده باش بودیم و امروز هم از ساعت هفت و بیست دقیقه تا ساعت ۱۰ صبح، ۱۹ سانتی متر برف در تهران بارید.

پیروز حناچی عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران یادآور شد: زمانی که ترافیک شکل می گیرد، کاری نمی توان انجام داد اما تنها علت آن بارش برف نبود.

ترافیک مانع شارژ مخازن شن و نمک شد

شهردار تهران درباره مخازن شن و ماسه گفت: مخازن شن و ماسه در ساعت های اولیه بارش برف تمام شده بود و سپس به دلیل ایجاد ترافیک امکان شارژ مخازن نبود.

حناچی اظهارداشت: معابر منطقه یک، نمک پاشی شده بود اما شدت برف و سرعت بارش زیاد بود بطوری که پاشیدن نمک نیز بی اثر بود.

شهردار تهران با بیان اینکه بهتر بود مدارس در مناطق شمالی تهران تعطیل می شدند گفت:‌ در این صورت ۳۰ درصد از ترافیک کم می شد،‌البته در شیفت بعد از ظهر اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه ما همه امکانات مقابله با برف از جمله برف روب و گلیدر را داریم و کارگران شن پاشی می کنند، خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا، بحران از جمله سیل و سایر حوادث مانند شهر ونیز اتفاق می افتد که ممکن است اوضاع را از کنترل خارج کند.

حناچی ادامه داد: ما در مسیرهای فرعی منطقه ۱، نمی توانستیم معابر را باز نگه داریم، این موضوع قدری طبیعی است و قدری هم باید برای آینده درس بگیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که به سابقه کم کاری پلیس در جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده مخصوصا کامیون ها در سطح شهر در روزهای اخیر اشاره کرد و پرسید آیا پلیس راهور عمدا در رفع گره های ترافیکی امروز نیز کم کاری کرده است اعلام کرد: من چنین نگاهی ندارم و قبول ندارم که این کار عمدی باشد.

حناچی ادامه داد: برف همه مناطق شمالی شهر را فراگرفته بود و موضوع های حاشیه‌ای امروز نیز در ترافیک موثر بود.

شهردار تهران گفت: اکنون همه مسیرهای اصلی شهر باز است و امشب تا صبح ماشین آلات شهرداری فعال هستند.

وی اضافه کرد: دو هزار نفر از نیروهای شهرداری به منطقه ۱، از جمله خیابان های باهنر، عمار، سه راه یاسر، پارک نیاوران و حد فاصل تجریش تا شهرداری منطقه یک اعزام شده اند.

حناچی با بیان اینکه برخی شریان های اصلی شهر امروز بسته شده و بسته شدن خیابان باهنر، به خیابان ولیعصر و شریعتی هم بار ترافیک را اضافه کرده بود، گفت: تردد در طبقه دوم پل صدر به دلیل ترافیک امکان نداشت اما طبقه اول قابل تردد بود.

وی یادآورشد: بزرگراه های امام علی (ع)، شهید چمران، شهید همت و حکیم نیز همزمان به دلیل دیگری بسته شده بودند.

حناچی ادامه داد: امروز در حین بارش برف در اتوبان چمران یکی از اتوبوس‌ های خط ۴ بی آر تی که پایانه شهید افشار را به پایانه جنوب وصل می کند به گاردریل برخورد کرده و از سرویس دهی خارج شد اما خرابی همین اتوبوس باعث شد تا دقایقی بیش از ۲۰ اتوبوس در خط بی آر تی گرفتار شوند و این ترافیک تا چند صد متر آن طرف تر کشیده شد.

حناچی با بیان اینکه همه از جمله مردم و پلیس باید در این شرایط با یکدیگر همکاری کنند، اظهارداشت: در همه شرایط باید تلاش کنیم که خطوط ویژه برای تردد خودروهای امدادرسان باز باشد و بسته نشود.

عذرخواهی بعد از تلاش مشکلی ندارد

شهردار تهران درباره موضوع عذرخواهی مسئولان به دلیل کم کاری‌ها گفت: عذرخواهی اگر بعد از تلاش مسئولان انجام شود، اتفاق خوبی است اما اگر صرفا هدف عذرخواهی باشد، خوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم تهران پنج تا ۶ ساعت در ترافیک ماندند و اذیت شدند، ضمن آنکه ما تلاش خود را برای رفع مشکل ترافیک انجام داده ایم؛ از اینکه مردم اذیت شده‌اند وظیفه داریم که عذرخواهی کنیم.

فعالیت ۲۴ ساعته خطوط پنج مترو و فرودگاه امام

حناچی با اشاره به تمهیدات حمل و نقل ترافیک برای شهر تهران ادامه داد: خطوط متروی پنج (صادقیه به گلشهر کرج) و فرودگاه امام خمینی(ره) از امشب تا صبح به صورت ۲۴ ساعته کار می کنند و باقی خطوط نیز تا ساعت ۲۴ مسافران را جابجا می کنند.

شهردار تهران گفت: خطوط بی آر تی پایتخت نیز امشب تا صبح فعال بوده و سرویس دهی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.