به دنبال تصمیم تازه سران سه قوه درباره افزایش قیمت بنزین، از اوایل شب گذشته در برخی شهرهای کشور اعتراضاتی برگزار شد.

به گزارش جماران؛ شبکه خبر گزارش داد که در برخی شهرهای کشور شماری از مردم در اعتراض به افزایش قیمت بنزین تجمع کردند

جمعی از تظاهرکنندگان از تجمع مردمی در برخی از این شهرها سوء استفاده کردند و به اماکن و اموال عمومی آسیب رساندند

پلیس در مقابل اقدام این گروه از تجمع‌کنندگان (برای جلوگیری از آسیب رساندن و آتش زدن اموال عمومی) به شلیک گاز اشک‌آور و اقدامات مقابله‌ای پرداخت

در این درگیری‌ها چند نفر از دو طرف زخمی شدند.

رسانه‌های بیگانه به شدت در تلاشند با استفاده از اخبار جعلی و بزرگنمایی حوادث در برخی شهرها، اوضاع همه شهرهای ایران را کاملاً بحرانی و آشوب‌زده و... جلوه دهند.

61488419

همچنین ایسنا گزارش داد: در پی اعلام تصمیم شورای عالی اقتصادی سران قوا درباره نرخ جدید بنزین و سهمیه‌بندی آن تجمعاتی عمدتا بصورت مسالمت‌آمیز در برخی شهرهای کشور در انتقاد به این تصمیم انجام شد؛ البته در میان مواردی از هنجارشکنی و آسیب زدن به اموال عمومی نیز روی داد که با برخورد نیروی انتظامی مواجه شد.

به گزارش خبرنگاران ایسنا، از روز گذشته(جمعه) تجمعاتی در شهرهایی از جمله اهواز، شوشتر، دزفول، گچساران، آبادان، خرمشهر، ماهشهر،شیراز، بندرعباس، گرگان،‌ خرم‌آباد،‌ قم،‌ ایلام ، کرج، سنندج، ‌دورود، قزوین، اراک، مهدیشهر،‌ گرمسار و شاهرود در اعتراض به سهمیه‌بندی و گران شدن بنزین انجام شد که بعضا تا عصر امروز نیز ادامه داشت. در برخی شهرها از جمله اهواز، مشهد، اصفهان، شیراز و تهران این اعتراضات بعضا با شکل‌گیری ترافیک شدید و بسته شدن برخی راه‌ها نمود می‌یافت.

این اعتراضات در واکنش به تصمیم اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا انجام شده است و بیشتر شهروندان حاضر در این اعتراضات بر حق مدنی خود در بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی تاکید داشتند،در حاشیه این اعتراضات عده‌ای نیز با برخی اقدامات باعث ایجاد بی‌نظمی، اخلال رفت‌وآمدها و در مواردی به خشونت کشیده شدن اعتراضات شدند که متاسفانه در یک مورد منجر به کشته شدن یک نفر در سیرجان شد.

سرپرست فرمانداری سیرجان در همین زمینه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا توضیحاتی در خصوص حوادث شب گذشته در این شهرستان داد.

"محمد محمودآبادی" گفت: متاسفانه عده‌ای از این تجمع مسالمت‌امیز سوء استفاده کردند و یکسری اموال عمومی را تخریب و به برخی پمپ بنزین‌ها خسارتی وارد کرده و قصد داشتند به مخازن اصلی شرکت نفت دسترسی داشته باشند و آنها را به آتش بکشند که با مقاومت نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه و بسیج روبرو و عقب نشینی کردند.

سرپرست ویژه فرمانداری سیرجان ادامه داد: متاسفانه یک نفر در این ماجراها کشته شده اما هنوز دلیل کشته شدن این فرد مشخص نیست که تیر خورده یا خیر و اکنون در پزشکی قانونی شهرستان سیرجان در حال بررسی این موضوع هستیم و هر زمانی که دلیل فوت این شخص مشخص شود، اعلام خواهیم کرد ضمن آنکه باید عنوان کرد که این فرد از مردم عادی بوده است.

وی همچون دیگر مقامات رسمی در شهرهایی که شاهد این اعتراضات پراکنده بوده‌اند به مردم توصیه کرد از تجمعات غیرقانونی خودداری کنند و به اخبار فضای مجازی و اطلاعات کذبی که معمولا از مراکز معاند منتشر می‌شود توجه نکنند.

امروز در نقاط مختلف تهران هم تجمعات پراکنده‌ای انجام و بعضا با ترافیک‌ سنگین در هوای برفی همراه شد.

در شهر اهواز نیز محسن دالوند، فرمانده انتظامی این شهر اعلام کرد وضعیت تحت کنترل است و هیچکدام از مسیرها مسدود نشده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرمانده انتظامی اهواز تاکید کرد که  ایجاد ترافیک از سوی خودروها و مسدود کردن خیابان‌ها اعتراض سالم نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تجمعات پراکنده و محدود در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در تبریز گفت که اوضاع در استان تحت کنترل است.

علیار راستگو افزود: حضور پلیس در جمع معترضان نیز با رویکرد پیشگیرانه و با هدف کمک به تسهیل و روان سازی ترافیک بوده است. نیروهای انتظامی در تبریز برای باز کردن گره های ترافیکی، ناگزیر از متفرق کردن شهروندان و هدایت آنان به معابر و خیابان ها شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از شهروندان درخواست کرد که هوشیاری خود را حفظ کنند تا فرصتی برای سوء استفاده معاندین نظام و کشور و بزرگنمایی و جنجال آفرینی آنان از تجمعات آرام و اعتراضی به افزایش قیمت بنزین به دست داده نشود.

در تحولی دیگر، امروز جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه با حضور اعضاء و سران سه قوه تشکیل و در آن از همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور خواسته شد برای اجرای موفق این طرح و تحقق اهداف آن، همکاری کنند.

ایجاد عدالت اجتماعی، برخوردار شدن 60 میلیون ایرانی با تأکید بر خانوارهای کم‌درآمد، مبارزه با قاچاق سوخت، کاهش رانت، مدیریت مصرف و مقاوم‌سازی اقتصاد،  از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در این جلسه تأکید کردند که قوه قضائیه برای اجرای این طرح به طور کامل همکاری خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه سران قوا، خواهان مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای موفق این طرح شد.

تجمع‌های اعتراضی در واکنش به تغییر قیمت بنزین 

اعتراض‌هایی پراکنده نسبت به اصلاح قیمت بنزین، در نخستین روز هفته،‌ در برخی از خیابان‌های چند شهر مشاهده شد.

‌به گزارش خبرنگاران ایرنا،‌ امروز در شیراز،‌ گرگان،‌ خرم‌آباد،‌ همدان، اراک ،‌ ایلام و کرج، برخی رانندگان با خاموش کردن خودروهایشان و ایجاد ترافیک، ‌نارضایتی خود را نسبت به نرخ جدید بنزین اعلام کردند. در سنندج، ‌دورود و قزوین، مهدیشهر،‌ گرمسار و شاهرود نیز اعتراض‌هایی انجام شده است. 

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین پس از آن آغاز شد که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا،‌ از بامداد جمعه 24 آبان، هر لیتر بنزین سهمیه‌ای با قیمت یک هزار و 500 تومان و بنزین غیرسهمیه‌ای با قیمت سه هزار تومان عرضه خواهد شد. 

سو استفاده از تجمعات مردمی و خسارت به اموال عمومی

مردم خرم آباد صبح امروز شنبه تجمع های مسالمت آمیز و بسیار آرامی را در برخی نقاط شهر نسبت به افزایش نرخ بنزین برپا کردند که در ادامه آن برخی افراد سودجو و فرصت طلب شرایط را برای مختل کردن به آرامش عمومی مردم مساعد دیدند.

به گزارش ایرنا تجمع های مردم خرم آباد با حضور آرام اقشار مختلف از جمله رانندگان بدون سر دادن شعار و یا تشنجی آغار شد؛ تجمعی که در آن مردم خواستار تجدید نظر درباره قیمت جدید بنزین شدند.

در ساعات اولیه این تجمع؛ فیلم کوتاهی از تجمع کنندگان در فضای مجازی منتشر شد که در آن مردم معترض تاکید می کنند شیشه شکستن و خسارت به اموال عمومی هدف و قصد آنان نیست و هرگونه رفتاری بر این اصل را محکوم می کنند.

رفته رفته با گذشت نیمروز؛ برخی افراد سودجو و ناشناس که مردم خط خود را از آنان جدا کرده بودند وارد معرکه اعتراضی شده و با تهییج مردم و تخریب اموال عمومی؛ شکل اعتراضات را تغییر دادند.

درحالیکه مردم خرم آباد اینچنین حرکاتی را از قبل ناپسند اعلام و محکوم کرده بودند اما متاسفانه تعداد اندک سودجویان موفق شدند با سواستفاده از خواسته معترضان؛‌ ساعاتی موجب شلوغی ها و آسیب به اموال عمومی شوند.

اما بسیاری از مردم معتقد هستند شهروندان باید هوشیاری کامل داشته باشند و با صیانت از اموال عمومی؛ خواسته خود را از طریق مجاری قانونی دنبال کنند چراکه نارضایتی از برخی شرایط نباید به اختلاف با نظام و مسوولان منجر شود.

هم اکنون شرایط در بسیاری از نقاط خرم آباد آرام شده و مسیرهای مسدود شده در صبح اکنون باز است و تردد در آن جریان دارد.

مردم خرم آباد باور دارند باید در شرایط اینچنینی همچنان مدافع کشور بود و از تحرکاتی که موجب سواستفاده بدخواهان نظام می شود دوری کرد و نباید اجازه داد دشمنان و رسانه های غربی این خواسته مردمی را به عنوان مخالفت علیه نظام و شورش های خیابانی تشبیه کنند.

وضعیت خیابان‌های اصفهان در حال عادی شدن است

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: وضعیت ترافیک و شلوغی خیابان‌های اصفهان با کمک مردم در حال عادی شدن است.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون چند نقطه از خیابان‌های اصفهان که توسط افراد مُغرض مسدود شده بود با کمک مردم بازگشایی شده است و سد معبر چند نقطه دیگر نیز تا ساعات آینده رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: توقف خودروها و ترافیک ایجاد شده از پیش از ظهر امروز، گرفتاری‌های زیادی را برای مردم بوجود آورد و دانش‌آموزان و بیماران بدحال بسیاری را دچار مشکل کرد.

به گفته وی، این وضعیت عبور و مرور خودروهای آتش‌نشانی، آمبولانس‌ها و سرویس‌های مدارس را نیز با اختلال مواجه کرد.

رئیس پلیس راهور اصفهان در عین حال ابراز امیدواری کرد که این وضعیت تا غروب امروز در اصفهان برطرف شود و ترافیک این شهر به حال عادی و روان بازگردد.

امروز در اصفهان و تعدادی از شهرها برخی از رانندگان با خاموش کردن خودروهایشان و ایجاد ترافیک، ‌نارضایتی خود را نسبت به نرخ جدید بنزین اعلام کردند.   

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین پس از آن آغاز شد که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا، ‌ از بامداد جمعه ۲۴ آبان، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای یکهزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین غیرسهمیه‌ای سه هزار تومان تعیین شد.  

شورای تامین اصفهان در باره خسارت ایجاد شده در اماکن عمومی بیانیه صادر کرد

دبیرخانه شورای تامین اصفهان بدنبال خسارت وارد شده توسط اغتشاشگران به برخی اموال و اماکن عمومی در این شهرستان، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که یک نسخه از آن عصر روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، هشدار داده شده است: در صورت ایجاد راه‌بندان و ترافیک در شهر، با اخلالگران در نظم و آرامش عمومی، برخورد قضایی و انتظامی جدی صورت می‌گیرد.

ادامه این بیانیه حاکیست: با توجه به شرایط ترافیکی ایجاد شده ناشی از رفتار برخی از عناصر ناآگاه و مُخل نظم عمومی و ایجاد مشکلات حاد تردد در خیابان‌های شهر، در مواردی بواسطه نبود امکان خدمات امدادیِ آمبولانس‌ها و آتش‌نشانی، خسارت جانی به بیماران و عوارض روحی جدی به شهروندان وارد شده است.

دبیرخانه شورای تامین اصفهان در بیانیه خود تاکید کرده است: در این تخلفات ضمن اعلام به شرکت‌های بیمه، هرگونه خسارت وارد شده متوجه شخص خاطی خواهد بود بنابراین انتظار می‌رود از هرگونه اقدامِ منجر به مسدود شدن عبور و مرور و حرکت در محورهای ارتباطی، بطور جدی اجتناب شود.

در این  بیانیه با عذرخواهی و در عین حال قدردانی از صبر و حوصله شهروندان و مردم شریف تصریح شده است که خانواده‌ها در شرایط کنونی برنامه‌های حضور خود و فرزندانشان را در شهر به حداقل برسانند.

امروز در اصفهان و تعدادی از شهرهای استان، برخی از رانندگان با خاموش کردن خودروهایشان و ایجاد ترافیک، ‌نارضایتی خود را نسبت به نرخ جدید بنزین اعلام کردند.   

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین پس از آن آغاز شد که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا، ‌ از بامداد جمعه ۲۴ آبان، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای یکهزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین غیرسهمیه‌ای سه هزار تومان تعیین شد.  

تجمع مسالمت آمیز مردم قزوین در واکنش به تغییر قیمت بنزین

ایرنا نوشت: تعدادی از شهروندان قزوینی با تجمع مسالمت آمیز در چهارراه ولی عصر(عج) نارضایتی خود را نسبت به افزایش قیمت بنزین اعلام کردند.

مردم قزوین در این تجمع که به صورت مسالمت آمیز و آرام برگزار شد به افزایش قیمت بنزین اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مسوولان به خواسته های مدنی خود شدند.

این تجمع مسالمت آمیز در قزوین با درخواست پلیس و همکاری مردم پایان یافت.

 

برقراری آرامش در سیستان و بلوچستان همزمان با دومین روز سهمیه‌بندی بنزین

ایرنا گزارش داد: همزمان با دومین روز تغییرات در سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت این فرآورده نفتی آرامش در همه جایگاه‌های عرضه سوخت سیستان و بلوچستان برقرار است و مردم با هوشیاری کامل و در فضایی آرام به فعالیت‌های روزانه و در صورت نیاز به سوختگیری خودروهای خود مشغول هستند.

پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از ۲۴ آبان با وجود پخش شایعات بی اساس و کلیپ‌های غیرواقعی از سوی بدخواهان نظام و ملت در فضای مجازی؛ هوشیاری مردم و بالا بودن شور و شعور سیاسی آنان تمامی توطئه ها و دسیسه های دشمنان را نقش بر آب کرده و در این صحنه نیز با آرامش به قوانین و مقررات کشور پایبند هستند و از روز گذشته تاکنون هیچ مورد ناآرامی مشاهده نشده و به گفته مسئولان هیچ مشکلی در روند توزیع بنزین وجود ندارد و روند عادی فعالیت جایگاههای سوخت و سوختگیری مردم ادامه دارد.

بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان روند سوخت گیری خودروها نیز در همه جایگاه های این استان همچون روزهای گذشته عادی و بدون ازدحام در جریان است.

مردم همیشه درصحنه، قانونمدار و مهربان سیستان و بلوچستان با آگاهی از فتنه دشمنان که در صدد ایجاد هرج و مرج در کشور هستند و پرهیز از هرگونه اغتشاش و ناآرامی همراه و همگام با مسئولان در فضایی امن و آرام به زندگی روزمره خود مشغول هستند و یک بار دیگر وفاداری خود را به نظام و قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند.

جایگاه‌های سوخت بر خلاف روزهای گذشته بدون وجود صف‌های طولانی خودروها، به فعالیت عادی مشغول هستند و شهروندان با آرامش و بدون دغدغه در صورت نیاز به سوختگیری خودروهای خود می پردازند.

مردم آگاه و قانونمدار ایران هیچگاه در مسیر خواسته دشمنان حرکت نمی‌کنند

استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از مردم صبور و قانونمدار این استان اظهار داشت: تصمیم اتخاذ شده از سوی مسئولان کشور برای عموم مردم قابل احترام است و همه باید کمک کنیم تا این تصمیم نظام نیز بخوبی و بنحو شایسته اجرا شود.

احمدعلی موهبتی بیان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام و ملت و گروه‌های معاند و متخاصم همواره مترصد ایجاد  فرصت برای ناآرام کردن فضای کشور و به خشونت کشاندن اوضاع هستند و سعی دارند از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند، اما ملت ایران با آگاهی از دسیسه های شیطانی دشمنان هیچگاه در مسیر خواسته آنان حرکت نمی کنند.

وی تاکید کرد: باید با اطلاع‌رسانی به مردم از جنگ روانی و عملیات روانی که توسط رسانه‌های معاند ایجاد می‌شود جلوگیری کرد و اجازه نداد که شرایطی برای خوراک تبلیغاتی دشمن به وجود آید.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفاوت قیمت موادسوختی در ۲ سوی مرز باعث رواج قاچاق سوخت و هدر رفتن سرمایه ملی شده است، گفت: آزادسازی قیمت بنزین و گازوئیل در سیستان و بلوچستان برای کاهش چشمگیر قاچاق سوخت بسیار مفید است.

وی با اشاره به تصویب نرخ جدید بنزین افزود: آزادسازی قیمت بنزین و حذف یارانه سوخت به پیشبرد زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی در کشور کمک خواهد کرد.

آرامش در سیستان و بلوچستان همچون گذشته برقرار است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز از برقراری آرامش در این استان بعد از اعلام قیمت های جدید بنزین خبر داد و گفت: با وجود دعوت بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ایجاد اغتشاش و ناآرامی، مردم آگاه و فرهیخته و مرزدار این استان بدون توجه به این دسیسه ها، با آرامش به زندگی روزمره خود مشغولند و هیچگاه آرامش خود را فدای خواسته دشمنان نمی کنند.

سردار محمد قنبری افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در هیج زمانی دست از توطئه و دشمنی بر نمی دارند اما باید بدانند که ملت هوشیار ایران همیشه در صحنه بوده و از نظام اسلامی خود و دستاوردهای انقلاب با جان و دل حفاظت می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش‌هایی برای القائات روانی در فضای مجازی را از روز گذشته آغاز کرده اند گفت: تاکنون هیچ گونه ازدحام و درگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

افزایش خودسرانه قیمت‌ها ممنوع است 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح سهیمه بندی و اصلاح قیمت بنزین بر اساس تدابیر مسئولان و کارشناسان انجام و جزئیات آن نیز از طریق اطلاعیه ها و مصاحبه های متعدد به مردم اطلاع رسانی شده است و در نهایت مابه‌التفاوت اختلاف بنزین به مردم جامعه هدف بازگشت داده می‌شود.

علی زینی‌وند افزود: اصلاح قیمت بنزین نباید هیچ تأثیری بر تعرفه سایر اقلام در کشور بگذارد و چنانچه عده ای خارج از ضابطه به صورت خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دهند متخلف محسوب شده و طبق قانون با آنان برخورد می شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار ادامه داد: از مردم تقاضا می شود به اخبار و مطالب و شایعاتی که در کانال‌های خبری معاند و گروه‌های مخالف نظام اسلامی منتشر می‌شود توجه و استناد نکنند چرا که آنها خیرخواه ملت ما نبوده و حتی اکثر تصاویر و کلیپ های منتشر شده یا مربوط به کشور ما نبوده و یا در سالهای گذشته اتفاق افتاده است که به نیت فریب مردم نشر می دهند.

وی تصریح کرد: مخالفان نظام با این حربه به دنبال تحریک مردم و ایجاد التهاب در جامعه هستند که شهروندان باید با درایت خود این توطئه دشمنان و بدخواهان را نیز خنثی و آنان را ناامید کنند.

زینی وند تاکید کرد: خواسته و مطالبات مردم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از آنجا که این طرح در ابتدای راه است قطعاً نواقص و کاستی هایی دارد که به مرور زمان مشکلات برطرف خواهد شد.

تصویر جعلی آتش زدن یک پمپ بنزین در بندرعباس/عامل انتشار خبر جعلی دستگیر شد

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان تصویری که با مضمون آتش زدن یک پمپ بنزین در بندرعباس در فضای مجازی منتشر شده را جعلی و غیر واقعی عنوان کرده و از دستگیری عامل انتشار آن خبرداد.

سرهنگ سعید شفیعی در این خصوص گفت: تصویری جعلی که ساعاتی پیش در فضای مجازی تحت عنوان «آتش زدن پمپ بنزین بندر عباس» منتشر شد، صحت ندارد و در واقعیت این عکس متعلق به آتش سوزی یک پمپ بنزین در ایالت میسوری آمریکا در سال ۲۰۱۴ است.

 وی افزود: از زمان اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت تا کنون هیچ گونه مشکل امنیتی در این زمینه در استان گزارش نشده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان با اشاره به دستگیری عامل انتشار این خبر جعلی، تصریح کرد: شهروندان محترم هرگونه اخبار را از منابع و سایت های موثق و معتبر رصد کرده و از انتشار اخبار خلاف واقع و کذب اجتناب ورزند.

156765738

 

 

برف و بنزین تردد خودروها را در پایتخت مشکل کرد

شهروندان تهرانی از صبح امروز(شنبه) با ۲ مشکل بارش برف و سهمیه بندی بنزین روز کاری خود را آغاز کردند اما در همان ساعات اولیه صبح تردد در شریان های اصلی شهر به دلیل راهبندان ناشی از بارش برف با مشکل روبرو شد.

اگرچه از حوالی ساعت هشت صبح بارش برف در ارتفاعات و مناطق شمالی استان تهران گزارش شده بود اما پس از ساعاتی بارشها تمام سطح شهر را فرا گرفت به طوری که علاوه بر بزرگراه‌های اصلی در شمال شهر مسیرهای شمال به جنوب از جمله اتوبان صیاد شیرازی، امام علی، چمران، یادگار امام و اشرفی اصفهانی تحت تاثیر این بارش‌ها قرار گرفتند.

بارش برف به حدی بود که ۲ سامانه تندرو اتوبوسرانی(خط ۴ و ۱۰) از سرویس دهی خارج شدند از سوی دیگر لغزندگی معابر تردد خودروهای شخصی را نیز کند کرده بود. برخی شهروندان با تهیه فیلم‌ها و تصاویری از توقف خودروهایی در معابری که با برف پوشیده شده بود آن را به اعتراض‌ها بابت سهمیه بندی بنزین ارتباط دادند.

مشاهدات عکاسان و خبرنگاران ایرنا از سطح شهر تهران نشان می‌دهد که هر ۲ عامل یعنی توقف خودروها در خیابان‌ها به دلیل بارش برف و نیز سهمیه‌ بندی بنزین در انسداد معابر شهری اثر داشته است.

برخی از شهروندان که از بلاتکلیفی و متوقف شدن در خیابان به ستوه آمده بودند، از شهرداری به دلیل تعلل در نمک پاشی معابر و به عملکرد دولت در سهمیه بندی بنزین معترض بودند با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد رانندگانی که در اعتراض به سهمیه بندی بنزین خودرو خود را خاموش و رها کرده باشند قابل توجه نبود و اغلب رانندگان با خاموش کردن خودرو در داخل وسیله نقلیه خود منتظر رفع وضعیت ترافیکی مانده بودند.

در اتوبان امام علی به علت لغزندگی زمین شاهد انحراف یک دستگاه اتوبوس تندرو (بی آر تی) بودیم که برای مدت زمانی سبب ایجاد ترافیک طولانی در این مسیر شده بود توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی تهران رفع شد.

امروز نیز پیروز حناچی شهردار تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: از ابتدای بارش برف در مرکز کنترل ترافیک حضور دارم و بر روند برف‌روبی و بازگشایی معابر مناطق درگیر، نظارت دارم، در برخی شریان‌های اصلی انسداد رخ داده که در تلاشیم با هماهنگی دستگاه‌ها آنها را بازگشایی کنیم. مانند همیشه، همراهی مردم را صمیمانه خواستارم.

از صبح امروز با بارش برف برخی شریان ها شهر  از جمله ۲ خط اتوبوسرانی تهران دچار اختلال شده و انسداد برخی مسیرها به دلایلی غیر از بارش برف است.

غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شهردار از صبح در مرکز کنترل ترافیک مستقر است و یک یک شریان های مسدود در حال بازگشایی هستند.

وی افزود: اگر چه همه چیز به بارش برف مرتبط نیست اما تمام پرسنل شهرداری با هماهنگی سایر دستگاهها در تلاش برای بازگشایی معابرند.

حجم ویدیو: 21.82M | مدت زمان ویدیو: 00:04:39
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.