فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز به همراه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و فرمانده سپاه عاشورا به منظور نظارت بر روند آواربرداری و امدادرسانی به زللزه زدگان آذربایجان شرقی وارد روستای زلزله‌زده‌ ورنکش در ۲۲ کیلومتری شمال شهر میانه شد.

به گزارش جماران؛ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی سپاه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تا آخر در کنار زلزله‌زدگان هستیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی امروز جمعه در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده ورنکش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روستاهای زلزله‌زده میانه ۲۰ دستگاه مهندسی سنگین سپاه پاسداران در حال فعالیت است.

وی افزود: از ۱۰۵ خانه آواربرداری شده در منطقه ۵۰ خانه توسط نیروهای سپاه آواربرداری شده است و طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده آواربرداری خانه‌های تخریب شده به اتمام خواهد رسید.

فرمانده کل س‍پاه پاسداران تصریح کرد: با تجربیات از حوادث و بلایای گذشته در کشور ما تا آخر حادثه در کنار مردم می‌ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج به عنوان اولین گروه وارد منطقه شده‌اند و آخر از همه خارج خواهیم شد.

156762492

سردار سلامی صبح امروز به همراه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و فرمانده سپاه عاشورا به منظور نظارت بر روند آواربرداری و امدادرسانی به زللزه زدگان آذربایجان شرقی وارد روستای زلزله‌زده‌ ورنکش در ۲۲  کیلومتری شمال شهر میانه شد.

به گزارش جماران، مقارن ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.