حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه مایه تاسف این است که هنوز مسئله FATF توسط عده‌ای مطرح می‌شود، ابراز داشت: گاهی به دروغ می‌گویند که سران قوا در این باره توافق کردند و به بیت رهبری ارتباط دادند. بعد هم تکذیب شد. می‌خواهند مضیقه‌ها را برای مردم افزایش دهند.

به گزارش جماران؛ خطیب نماز جمعه این هفته تهران بابیان اینکه جوانان در موشکی و دفاع مقدس خود را نشان داده و موجب سربلندی کشور شده اند، خطاب به مسئولین اقتصادی از آنها خواست که اقتصاد را به جوانان بدهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه امروز ۱۷ آبانماه ۹۸ که در در دانشگاه تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه مسئولان، مدیران،  خدمت‌گزاران و حقوق بگیران ملت و مدیران خودشان را ارباب نبینند این حقوق‌ها از جیب ملت و از سفره مردم جنوب شهر و مدافعین حرم و شهیدان داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولین به این امر توجه کنند، گرانی را تحمل نمی‌کنند، رنج رنجوران را بر نمی‌تابند، برای رضای خدا قسط، عدل و مساوات و نیز رعایت حقوق مردم را نصب عین خودشان قرار می‌دهند نوکری و خدمت به مردم را برای خودشان افتخار می دانند یاد خدا سازنده است  و برای انسان آرامش می آورد و انسان را آشنای به وظیفه می کند و در برابر گناه مصون می‌دارد.

صدیقی با اشاره آیه «اهدنا الصراط المستقیم» گفت: کلمه مستقیم از باب استفعال و هم خانواده قیام، یقوم، اقامت  و استقامت است که دربرابر  قعود قرار دارد، کسی که خواب است و دراز کشیده به اطرافش مسلط نیست اما کسی که می‌ایستد، به اطرافش هم به کارش مسلط‌تر است.

وی بابیان اینکه هدایتی که از پروردگار برای در صراط مستقیم ماندن درخواست می‌کند سه مرحله دارد، گفت: مرحله نخست، هدایت مربوط به عموم است؛ انسان وقتی متولد می شود هیچی بلد نیست و هیچ راهی را ادرس ندارد اما خدای متعال به او گوش، چشم، فکر  و عقل داده تا به کمک آنها راه درست را از نادرست تشخیص بدهد و همه در سیر به سمت لقا پرودگار احتیاج به رهنما و رهنمود و معلم و بلدچی دارند و ما همیشه محتاجیم. خدای متعال توسط بلد جی ها راه خودش را مقابل ما قرار بدهد بدهد که گرفتار غضبش نشویم.

امام جمعه این هفته تهران بیان کرد: هدایت خاص دومین مرحله است که آشنای به راه هستند و راه را از بلدچی‌ها پرسیده و در خط قرار گرفته‌اند کسی که پا در جاده نجات گذاشته است از خدا می‌خواهد که هر قدمش در منزل جدید به خدا نزدیک‌تر شده باشد لذا نماز و هدایت خاص معنای خاص خودش را دارد و نماز آنها تکراری نیست نماز جمعه هفته گذشته یک کلاس بود و نماز جمعه امروز کلاس بالاتری است.

وی افزود: گام سوم هدایت بالاتر از مساله راهنمایی و در خط بودن است بلکه خداوند متعال بر دل آنها حقایق را باز می کند و آنها با اسرار آشنا می‌شوند

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: تقوا با ملاحظه زندگی کردن، با خدا رفاقت کردن است از خطرات نفس اماره احساس نا امنی کردن است ، تقوا دغدغه سلامت بعد از مرگ است، تقوا حرکت به امن مطلق است و اهل تقوا در برزخ در امان هستند و انسانی که تقوا ندارد، قلبش از سیئات پوشیده شده است.

نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به جایگاه امام زمان(ع) تاکید کرد: یکی از حقوقی که امام عسکری بر گردن مردم دارد به دلیل پرورش و ارائه چنین شعله، خورشید، دادرس و فریادرس  است و اگر در دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد خداوند آن روز را‌ آنقدر طولانی می کند که حضرت مهدی ظهور کند و عالم را پس آزنکه از ظلم و جور پر شد، از عدل و داد پر کند.

وی با اشاره به نهم ربیع الاول گفت: به همه منتظران و امیدواران و همه مهدی یاوران و باوران تبریک و تهنیت عرض می کنم و خدا را به حقیقت خمسه طیبه قسم می‌دهم که درک ظهور آن حضرت را به ما بدهد.

امام جمعه موقت تهران بیان اینکه روز ۱۳ آبان و حضور معنی‌دار ملت بزرگ ایران و اعلان انزجار از استکبار غربی به طور عام و سران غربی به طور خاص، نشانه عمق بصیرت مردم عزیز ما نسبت به خطری که از ناحیه آمریکا بشریت، صلح، امنیت وحقوق انسان ها را تهدید می‌کند، است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی یادآورشد: ملت ایران در طول مدت مدیدی خیانت آمریکا را از سال ۳۲ که دولت ملی علی رغم اعتماد مصدق به آمریکا مثل همه کسانی که اعتماد می‌کنند و توسری می‌خورند، سرنگون شد به یاد دارند اما برخی فکر می کنند که اگر کاری با آمریکا نداشته باشند او هم کاری با ‌ما ندارد، مسئولین ما باید از این تجارب درس بگیرند.

وی افزود: دولت ملی به آمریکا پناه برده بود و دیدید که چگونه با آن برخورد کردند و در نهایت رژیم منحوسی را سر کار گذاشتند  که همه چیز را به غارت بردند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه از زمان قیام امام و پیروزی انقلاب آن آمریکا برای از بین بردن انقلاب و ضربه زدن به ملت ایرن از هیچ چیز دریغ نکرده است، خاطر نشان کرد: امام تسخیر لانه جاسوسی را تایید کردند وبه دانشجویان گفتند که خوب جایی را گرفته اید آنرا رها نکنید.

وی ادامه داد: امام تسخیر لانه جاسوسی را  انقلاب دوم نامیدند؛ انقلاب اول در مقابل استبداد داخلی است و انقلابی دوم برای استکبار ستیزی بود.

وی تصریح کرد: ولایت فقیه مصمم است کشور را به پادگانی برای حضور و ظهور ماده کندحضرت مهدی بدل کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه رهبر حکیم، دلسوز، متوجه و مشرف بر همه امور کشور سال رونق تولید نام‌گذاری کردند و در دیدار با داشنجویان و دانش‌ آموزان فرمودند ۸ ماه از امسال گذشت آنچه مارا با مشکلات مواجه کرد چشم امید به بیرون داشتن و منتظر ماندن است، گفت: منتظر برجام نشستند و گفتند بدون آن آب خوردن هم گیرمان نمی‌آید و کاری انجام ندادند.

وی افزود: مگر قرار نبود با برجام همه تحریم‌ها برداشته شود مگر نگفتند که دیوار بی‌اعتمادی با برجام فرو ریخته و همه تحریم‌ها در روز امضای برجام برداشته می‌شود؟ آیا تحریم‌ها برداشته شد؟ بلکه چندین چند تحریم اضافه شد. گفتند که امضای وزیر خارجه پیشین تضمین است، آیا تضمین بود؟

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر سخن رهبری درباره اعتماد نکردن به طرف خارجی با بیان اینکه حضرت آقا گفتند اعتماد نکنید، بیان کرد: نه تنها برجام هیچ کاری نکرد بلکه چندین ماه منتظر بمانی و و حالا هم منتظر فرانسه مانده‌ایم. مگر یک ملت چند بار از یک سوراخ گزیده می‌شود؟ این جوانان و با استعداد که مساله موشک را به خوبی در جهان مایه عزت قرار داده و در جبهه مقاومت پیروزی تزریق کردند آیا در جنگ اقتصادی ناتوانند؟ جوانانی که جنگ هشت ساله را به خوبی به پایان رساندند آیا در جنگ اقتصادی قدرت حضور ندارند؟

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما حضور در جنگ اقتصادی و فرهنگی را اجرای دستورات خدا می‌دانیم. در اقتصاد باید خودکفا باشیم. در فرهنگ آسیب‌ها را از بین برده و در عرصه دفاعی در قله نخست قرار گیریم. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مسئولان اقتصادی مردم را منتظر نگذارند، خاطرنشان کرد: معلوم نیست فرانسه چه می‌کند. مسئولان در انتظار مذاکره مجدد نباشند چراکه به قول حضرت آقا هیچ دیوانه‌ای این کار نمی‌کند پس چرا این حرف‌ها ر ا می‌زنند. مردم در ۱۳ آبان در هزار شهر به صحنه آمدند و مسئله مذاکره با آمریکا برای همیشه درش را بستند. 

صدیقی با بیان اینکه مایه تاسف این است که هنوز مسئله FATF توسط عده‌ای مطرح می‌شود، ابراز داشت: گاهی به دروغ می‌گویند که سران قوا در این باره توافق کردند و به بیت رهبری ارتباط دادند. بعد هم تکذیب شد. می‌خواهند مضیقه‌ها را برای مردم افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: به ملت تکیه کنید، به وعده‌های الهی دل ببندید و جهادگرانه کمر ببندید، جوانان را به کار بگیرید که در اینصورت نیازی به این جور ذلت‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.