وزیر امور خارجه روسیه گفت: وضعیت پیرامون برجام، توافقی که همه فکر می‌کردند یک پیشرفت بزرگ بود امروز در شرایطی است که وجهه پنجم عضو دائمی شورای امنیت را مخدوش کرده است چرا که ما خواهان حفظ این توافق هستیم حال آنکه آمریکا راه خود را می‌رود.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد:‌ با وجود تلاش‌های ایالات متحده، توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام هنوز اهمیت فراوانی دارد.

«سرگئی لاوروف» روز جمعه در کنفرانس عدم اشاعه در هتل لوته مسکو افزود: ایران در بین تمامی کشورها، بیشترین بازرسی‌ها را داشته است و به رغم کارشکنی‌های آمریکا به تمامی تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده است.

وی ادامه داد: وضعیت پیرامون برجام، توافقی که همه فکر می‌کردند یک پیشرفت بزرگ بود امروز در شرایطی است که وجهه پنجم عضو دائمی شورای امنیت را مخدوش کرده است چرا که ما خواهان حفظ این توافق هستیم حال آنکه آمریکا راه خود را می‌رود.

لاوروف اظهار داشت: برای حفظ توافق هسته‌ای همه مسولیتها باید بین تمام اعضای این توافق تقسیم شود.

کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه ( انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها با موضوع هسته‌ای است که به مدت سه روز با حضور ۴۰ کشور و ۲۵۰ شخصیت بین‌المللی در مسکو جریان دارد.

در این کنفرانس که نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی IAEA،CTBTO، UNODA نیز حضور خواهند داشت موضوعاتی مانند کنترل تسلیحات بین روسیه و آمریکا- جنبه‌های مختلف برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) – تنش‌های خاورمیانه - عدم پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در این پنل «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و «فو کونگ» مدیر کل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت خارجه چین و «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.