پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:

گزارش شوراهای دانش آموزی و شهرداران مدارس ارائه شود

مسجدجامعی ضمن بیان این نکته که ما گزارشی را از آتش نشانی درباره مدارس پرخطر در تهران گرفتیم گفت: قرار شد در این زمینه اقدام مشترکی توسط شهرداری با آموزش و پرورش انجام گیرد یعنی در سرمایه گذاری هایی که برای آموزش پرورش در نظر می گیریم بتوانیم برای این موضوع هم اولویت بندی کنیم.

به گزارش جماران؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک بیستمین سال راه اندازی خبرگزاری ایسنا گفت: مجوز این خبرگزاری را خودم دادم. این خبرگزاری از نخستین خبرگزاری هاییست که در حوزه شهری کارهای جدی کرده و چندین بار جایزه شهری گرفته است. جای تشکر دارد از تلاش دوستانی که در این خبرگزاری به ویژه بخش شهری آن فعالیت می کنند.

مظاهر مصفا سروده هایی در باب نهضت ملی دارد

احمد مسجدجامعی در ادامه با تسلیت درگذشت مظاهر مصفا در باره همزمانی این درگذشت با روز 13 آبان بیان داشت: مصفا در دوره خود پای نهضت ملی ایستادند و کمتر کسی این را می داند و از آن سخن می گوید. 

وی با اشاره به این که مصفا اشعاری هم درباب نهضت ملی و رهبری آن سروده گفت: ایشان به دلیل همین سروده ها در اخذ پایان نامه دکترایش دچار مشکل شدند و تا مدت ها موفق به اخذ آن نشدند. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همسر مرحوم مصفا هم سرکار خانم  امیربانو کریمی فرزند سید الشعرا امیری فیروزکوهی است که از خاندان ها و خانم های بسیار محترم هستند که به ایشان هم تسلیت عرض می کنم. 

انبوه سازان موظف بودند سرانه آموزشی را هم تامین کنند

مسجدجامعی با اشاره به  روز دانش اموز گفت: بهتر است شهرداری گزارشی از فعالیت های دانش آموزی، شوراهای دانش آموزی و شهردار مدارس و روند و نتایج انتخابات آنها در صحن شورا ارائه کند. 

وی در ادامه افزود: دو نکته درباره دانش آموزان هست که پیشترها مطرح شده و لازم است شهرداری گزارشی از آن تصمیمات بدهد.

عضو شورای شهر تهران گفت: در قانون آموزش و پرورش آمده است که  انبوه سازان موظف بودند سرانه آموزشی مورد نیاز را همزمان با ساخت و ساز واحدهای مسکونی تامین کنند. این قاعده در مواردی از جمله منطقه 22 رعایت نشده و مطالعه ای که در سال 95 انجام شد نشان داد که تامین سرانه های آموزشی از 45 مورد فقط 5 مورد تحقق داشته یعنی 40 مورد باقی مانده و انبوه سازان تخلف کرده و نساختند. 

وی با بیان این نکته که شاید هم آقای مظاهری که آن سال ها در وزارت مسکن و شهرسازی بودند باید پاسخ بدهند اضافه کرد: جاهایی از این دست مثل منطقه 22 از همان زمان دچار مشکل شدید سرانه های اموزشی شد و لازم آمد که شهرداری در دادن پایان کار به این بناها موضوع ساخت فضاهای آموزشی  مورد نیاز ساکنین را هم رعایت کند. درحال حاضر ظاهرا وضعیت گذشته هم چنان ادامه دارد سئوال این است که تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در مناطق مختلف تهران توسط این مجموعه سازان چقدر رعایت شده است و آیا شهرداری برای دادن پایان کار به انبوه سازان این قاعده را رعایت می کند. 

در باره مدارس پرخطر چه اقدامی انجام شده است

مسجدجامعی ضمن بیان این نکته که  ما گزارشی را از آتش نشانی درباره مدارس پرخطر در تهران گرفتیم گفت: قرار شد در این زمینه اقدام مشترکی توسط شهرداری با آموزش و پرورش انجام گیرد یعنی در سرمایه گذاری هایی که برای آموزش پرورش در نظر می گیریم بتوانیم برای این موضوع هم اولویت بندی کنیم. 

عضو شورای شهر تهران افزود: درباره مدارس پرخطر که آتش نشانی گزارش هم داده و بیشتر آنها در مناطق جنوبی و مرکزی  قرار دارد ،چه اقداماتی برای رفع یا کاهش این خطرات صورت گرفته است.

در بحث های کارشناسی این که چه کسی شهردار بوده مهم نیست

مسجدجامعی در ادامه و در خصوص مصوبه شهر دوستدار سالمند گفت: وقتی طرح شهر دوستدار سالمند تصویب شد در واقع بحثی اجتماعی مطرح بود، زمانی که مصوبه شهر دوستدار کودک مطرح شده بود عنوان شد از آن جا که جامعه به سمت سالمندی در حرکت است به این قشر عزیز هم توجه شود و مصوبه شهر دوستدار سالمند تصویب شد و به تائید فرمانداری رسید و قطعی شد که تکالیف مناسبی هم برای شهرداری دارد. 

وی سپس به بند ج مصوبه شهر دوستدار سالمند اشاره کرد و گفت: در این بند موارد زیر آمده است؛ ارائه خدمات و تسهیلات ویژه رفاهی، فرهنگی ، ورزشی و تفریحی  به سالمندان و استفاده آنان از سامانه حمل و نقل عمومی در اجرای طرح منزلت توسط شهرداری تهران به ویژه جهت بازنشستگان و والدین کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابعه آن

مسجدجامعی ادامه داد: بر اساس این بند، شهرداری تهران موظف بود حداکثر ظرف مدت یک  ماه پس از ابلاغ این مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات مزبور به سالمندان را تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که همین مصوبه منشا آثار نیکویی شد گفت: دستورالعمل بند ج مصوبه شهر دوستدار سالمند یک تکلیف  است و نمی شود آن را کنار گذاشت و نیازی هم نیست که کنار بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.