وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت عراق باید به خواسته‌های مشروع عراقی‌هایی که برای شنیده شدن صدایشان به خیابان ها رفته‌اند گوش فرا دهد. ایالات متحده از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و از ابتدا هم از همه طرف خواسته‌ایم تا از خشونت بپرهیزند.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا در حالی که تحقیقات دولت عراق درباره خشونت‌های اخیر را فاقد اعتبار کافی دانست و از طرف‌های عراقی خواست تا از خشونت بپرهیزند.

مایک پمپئو روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ایالات متحده از هرگونه تلاش جدی دولت عراق برای رفع مشکلات جاری در جامعه عراقی استقبال می‌کند.

وی افزود: دولت عراق باید به خواسته‌های مشروع عراقی‌هایی که برای شنیده شدن صدایشان به خیابان ها رفته‌اند گوش فرا دهد. ایالات متحده از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و از ابتدا هم از همه طرف خواسته‌ایم تا از خشونت بپرهیزند.

وزیر خارجه آمریکا در دخالتی آشکار در امور داخلی عراق ادامه داد: تحقیقات دولت عراق در مورد خشونت‌های اوایل ماه اکتبر فاقد اعتبار کافی بود و مردم عراق سزاوار پاسخگویی و عدالت واقعی هستند.

پمپئو به اظهارات اخیر برهم صالح رئیس جمهوری عراق برای انجام اصلاحات، اضافه کرد: با آغاز این تلاش‌ها، محدودیت‌های شدید اخیر اعمال شده بر آزادی مطبوعات و بیان باید پایان یابد. آزادی مطبوعات، اصل ذاتی اصلاحات دموکراتیک است.

وی مدعی شد: دولت آمریکا به حمایت از نهادهای عراقی ، مردم عراق و امنیت ، ثبات و حاکمیت این کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.