حزب مجمع ایثارگران درگذشت اعظم طالقانی را در پیامی تسلیت گفت.

به گزارش جماران؛ متن این پیام بدین شرح است:

سوگ  تو  زاینده مرثیه ای 

است که ناسروده نمیماند

فمنهم 

من قضی نحبه 

و منهم من ینتظر 

و مابدلوا تبدیلا 

احزاب  ٢٣

انالله وأنا الیه راجعون

ایثارگران عزادار یک بانوی ایثارگرند. بیت مجاهد کبیر حضرت آیت الله طالقانی در ماتم از دست دادن زنی اندوهگین است که زینب گونه زیست و زینب گونه رفت.

در تمامی فراز و فرود های دشوار انقلاب بنام خدای ایران صادقانه با عهدی که با خدا بسته بود وفا کرد .ایران به ماتم  شخصیت  اندیشمندی نشست که طنین فریاد پدر در حلقوم او  و نشانه های راه سخت مبارزات پدر در مرام او و منطق و روش روشن مبارزات پدر در برنامه و راه او بود . 

زندانیان انقلابی سیاهچال های رژیم شاه، داغدار مجاهدی هستند که الگوی مقاومت بود و مردان باید در رکاب او مردانگی می آموختند. زنان و دختران جامعه ما الگویی را از دست داده اند که عمرش را وقف آگاهی بخشی به آنان کرد و در دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی آنان لحظه ای تردید نکرد.

ایران فردا یاد و خاطره این عزیزان در غربت زیسته را بعد از شناخت عمیق انقلابیون بدلی بسیار باشکوه تر از امروز گرامی خواهد داشت . 

ایران آینده سرزمین فرصت سازی عظیم  از میراث معنوی و میراث فکری تمامی  متفکران معنوی بزرگ خویش خواهد شد.

اعظم طالقانی اسطوره زنان مهاجر هجرت کننده دایمی عصر ما بود با تجربه زندگی خانه بدوشی دایمی و سخت کوشی همیشگی . اعظم طالقانی اسطوره زنان انصار مسلمانی بود که منطق سلطه گری استعمار و منطق ستمگری استبداد را خوب میشناخت و خوب درهم میشکست برغم هزینه های زیادی که داشت . اعظم طالقانی همواره با قلم و قدم خود ندای مبارزه علیه جهل مقدس سازی نظام طاغوتی سر میداد و اسطوره مبارزه با  فقر و جهل و ظلم و استبداد زمانه ما بود .

 اعظم طالقانی نظیر همه ایثارگران مظلوم کشور. تا امروز بلاچشید و ملامت کشید و خوش بود چرا که رنج بردن برای رنج برداشتن از دوش جامعه دین او بود و  رنجیدن از زهد فروشان انقلاب و جنگ ندیده در طریقت قلندرانه او نوعی کافری تلقی میگردید.

درگذشت مرحومه سرکار خانم اعظم طالقانی  فعال خستگی ناپذیر و نمونه والای زنان مسلمان این دیار  که همواره با قلم و قدم خود ندای مبارزه علیه طاغوت و جهل را سر  می داد، خبری ناگوار و مایه تاسف و تاثر حق خواهان و مبارزان راه آزادی و عدالت شد. 

این فقدان را باید به همه زنان و مردان عدالت جوی این سرزمین تسلیت گفت و یادآور  شد مرحومه  اعظم طالقانی همواره پیام آور  هاجر و ابراهیم و زبان گویای دیگری برای ابوذر زمان آیت الله طالقانی بود. 

مجمع ایثارگران رحلت این بانوی رنج کشیده و مجاهد و اندیشمند را به خانواده و دوستدارانش تسلیت می گوید و یادش را گرامی می دارد. 

ما ایثارگران باور داریم که سوگ تو 

زایش کننده مرثیه ای است که در تاریخ فردای ما  ناسروده نمی ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.