نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شورای نگهبان هیچ وقت ثبت نام زنان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری را منع نکرده است. در آخرین تحقیقاتم به این نتیجه رسیده‌ام که واژه رجال در قرآن الزاما به مردان اطلاق نمی‌شود و زن سیاسی را نیز در بر می‌گیرد.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان هیچ گاه نامزدی زنان برای انتخابات ریاست جمهوری را منع نکرده است.

مصطفی کواکبیان، در حاشیه مراسم تشییع اعظم طالقانی درباره رجل سیاسی اظهار داشت: ۴۰ سال است که تعریف مصداقی و دقیقی از رجل سیاسی نداریم. شورای نگهبان هیچ وقت ثبت نام زنان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری را منع نکرده است. در آخرین تحقیقاتم به این نتیجه رسیده‌ام که واژه رجال در قرآن الزاما به مردان اطلاق نمی‌شود و زن سیاسی را نیز در بر می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید در قانون جامع انتخابات ابعاد واژه رجل سیاسی را بطور دقیق مشخص کند. من معتقدم که نه تنها زن یا مرد بودن بلکه معیارهای دقیقی در مورد سن و مدرک تحصیلی هم وجود ندارد.

کواکبیان با اشاره به آخرین دیدار خود با دختر سید محمود طالقانی گفت: اعظم طالقانی همیشه در نامزدی انتخابات پیشتاز بوده و برای انتخابات شرکت می‌کردند. ایشان تاکید داشتند که مجلس باید ابعاد و مشخصات اصلی رجل سیاسی را مشخص کند. ایشان فقط یادگار حضرت آیت الله طالقانی نبودند بلکه خود یک فعال سیاسی و دبیر کل حزب بود. او طرفدار تحزب در کشور بود. اعظم طالقانی روحیه تشیکلاتی داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.