رئیس مجلس با بیان این‌که «هدف‌گذاری دشمن روشن است»، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فلج کردن اقتصادی و مایوس کردن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در ایران است و رد همه این واقعیات را می‌توان در سخنان وزیر خارجه آمریکا و برنامه‌ریزی‌های وزارت خزانه‌داری این کشور دید.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که در شرایط دشوار اقتصادی فعلی و در شرایطی که خزانه‌داری آمریکا برای ضربه زدن به کشورمان جایزه تعیین می‌کند؛ خیر کشور در این است که تا حد امکان از مسائل حاشیه‌ای و فرعی پرهیز کرده و به همبستگی ملی آسیب نزنیم.

 علی لاریجانی در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع فولاد کویر دامغان اظهار کرد: باید همه در ضروریات کشور هم داستان شده و بدانیم در چه شرایطی چه حرفی می‌زنیم.

وی با اذعان به این‌که «هیچ چیز مهمتر از همبستگی ملی نیست»، افزود: اختلاف نظر در همه کشورها وجود دارد اما این اختلاف در سلیقه و حرف‌ها و گفت‌وگوها چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه‌های فکری و فرهنگی نباید به‌گونه‌ای باشد که به همبستگی ملی آسیب بزند. حرف‌های نیشگویانه نزنیم.

وی با بیان این‌که «هدف‌گذاری دشمن روشن است»، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فلج کردن اقتصادی و مایوس کردن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در ایران است و رد همه این واقعیات را می‌توان در سخنان وزیر خارجه آمریکا و برنامه‌ریزی‌های وزارت خزانه‌داری این کشور دید.

رییس مجلس شورای اسلامی به شرایط اقتصادی امروز اشاره و تصریح کرد: اگرچه امروز دوران سختی را می‌گذرانیم اما این دوره، دوره گذرایی است و باید با استفاده از این دوره به سمتی حرکت کنیم که تاب‌آوری اقتصادمان را بیشتر و زمینه را برای حضور مردم فراهم‌تر کنیم.

وی ادامه داد: کشور ما از نظر خصم بیرونی با مشکلاتی روبه‌رو است و از همین رو است که آن‌ها در پی فلج کردن اقتصاد ما هستند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «در این شرایط باید از تولیدکننده حمایت خاص کرد»، گفت: دشمن در پی این است که به اقتصاد و تولید ما لطمه بزند؛ لذا همه باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم که این اتفاق بیفتد.

لاریجانی با بیان این‌که «مجلس کوشیده اختیارات بیشتری به استان‌ها بدهد»، گفت: انتظار می‌رود که اگر واحدی مشکل سرمایه در گردش دارد بانک‌ها ورود کنند، نمایندگان، استاندار و مدیران استانی بکوشند که مشکل تولیدکننده را به هر نحوی حل کنند.

وی با بیان این‌که «نباید به بهانه فساد کارخانه‌ها را تعطیل کرد»، گفت: متخلف باید برابر قانون مجازات شود اما نباید به بهانه مقابله با فساد کارخانه‌ها را تعطیل کرد؛ چراکه با خوابیدن هر کارخانه هزار خانواده با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان این‌که «در این شرایط هیچ چیز مهمتر از چرخیدن چرخ تولید نیست»، اضافه کرد: در این شرایط دشوار اقتصادی هیچ چیزی مهمتر از این نیست که کارگران ما در آخر ماه حقوق داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به روستاها نیز تاکید و تصریح کرد: متاسفانه در دو دهه اخیر سرعت تخلیه روستاها در ایران بسیار بیشتر از متوسط‌های جهانی بوده و این در حالی است که در جمهوری اسلامی روستاها دارای آب، برق، گاز و راه، مدرسه و مسجد شدند.

وی با بیان این‌که «با وجود همه این‌ها چرخه اقتصادی روستا نمی‌چرخید»، افزود: به دلیل نچرخیدن چرخه اقتصادی روستا، شاهد تخلیه روستاها با سرعت بسیار بالایی بودیم. مجلس در همین راستا تلاش کرده که زمینه‌ای فراهم کند و امکاناتی در حاشیه روستاها ایجاد شود تا مشکل اقتصاد و اشتغال روستاها حل شود.

لاریجانی به تسهیلات اختصاص یافته به طرح اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: اگر اجرای این طرح به حل معضل اشتغال روستایی کمک کند، اجرای این طرح در سال‌های آتی هم ادامه می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «سیستم دیوانی ما با بیماری مواجه است»، افزود: متاسفانه حجیم بودن دولت هم سبب شده گاه دولت خود به مانعی بر سر تولید و سرمایه‌گذاری تبدیل شود. این در حالی است که سیستم دولتی باید تسهیل‌گر و هدایت‌گر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.