فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در مهران حضور داشت، گفت: تا عصر امروز ۸۰ درصد زائران ایرانی از طریق مرزهای چهار گانه وارد خاک کشور شده اند.

به گزارش جماران؛ روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور همچنان ادامه دارد و تاکنون ۸۰ درصد زائران به کشور بازگشتند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در مهران حضور داشت، گفت: تا عصر امروز ۸۰ درصد زائران ایرانی از طریق مرزهای چهار گانه وارد خاک کشور شده اند.

سردار قاسم رضایی اظهار کرد: طبق پیش بینی و برآورد ما ۲۰ درصد باقی مانده نیز تا دو روز آینده وارد کشور خواهند شد.

گزارش از نقطه صفر مرزی ایران و عراق حاکی است که مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران با ازدحام جمعیت زائران برای ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران مواجه بوده است.

علاوه بر ایرانی‌ها، امروز هزاران زائر افغانستانی، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان و هندوستانی نیز که در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کرده بودند، برای عزیمت به کشورهای خود وارد مرز مهران و خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

به رغم ازدحام و شلوغی هر دو سوی مرز تشریفات خروج از عراق و ورود به خاک ایران بدون هیچ گونه مشکل و معطلی انجام شد.

موکب‌ها نیز همچنان دایر هستند و در طول مسیر خروج زائران اربعین از شهرهای زیارتی عراق تا مرزهای دو کشور و شهر مرزی مهران از زائران استقبال و پذیرایی می‌کنند.

پیش بینی می شود که تا فردا (دوشنبه)  بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین به کشور بازگردند.

سردار قاسم رضایی با اعلام این که سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر امسال از جمهوری اسلامی ایران در آیین پیاده روی اربعین شرکت کردند، یادآور شد: خوشبختانه با وجود جمعیت بی سابقه زائران، به مدد امدادهای الهی و کمک ائمه اطهار(ع) اربعین به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی با استناد به تجربه سال های اخیر تاکید کرد:  به یقین اربعین سال ۹۹ جمعیت زائران عتبات عالیات باز هم رکورد خواهند زد و بیشتر از امسال خواهد شد و پیش بینی می شود به پنج میلیون نفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.