سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد نیروهای آمریکا گفت: هیچ کسی نمی‌داند چه اتفاقی در حال وقوع است و مهم‌تر از همه اینکه حتی فرماندهی این نیروها نیز در طول این سال‌ها موضعگیری یکپارچه‌ای نداشته‌اند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، اهداف و استراتژی حضور نظامی آمریکا در منطقه درگیری در سوریه قابل درک نبوده و روشن نیست.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) در مصاحبه با شبکه ان تی وی این کشور اظهار کرد: ما استراتژی و اهداف نظامی آمریکا در منطقه درگیری را درک نمی‌کنیم. آنها همانند افغانستان یک بار نیروهایشان را وارد می‌کنند و بار دیگر آنها را خارج می‌کنند، همچنین دوباره حضور آنها را تمدید کرده و سپس آنها را از منطقه خارج می‌کنند! همین کار را نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش نیز در سوریه انجام می‌دهند، یک بار دامنه کنترل خود را گسترده می‌کنند و گاهی در محل استقرار خود باقی می‌مانند و یا عقب‌نشینی می‌کنند و در این میان هیچ کسی نمی‌داند چه اتفاقی در حال وقوع است و مهم‌تر از همه اینکه حتی فرماندهی این نیروها نیز در طول این سال‌ها موضعگیری یکپارچه‌ای نداشته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ هفتم اکتبر جاری آغاز خروج نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه را اعلام کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز در ۱۳ اکتبر جاری اظهار کرد: آمریکا هزار نیروی نظامی دیگر خود را از سوریه خارج خواهد کرد.

آمریکا و همپیمانانش در سال ۲۰۱۴ بدون اجازه مسئولان سوریه عملیات نظامی را در این کشور علیه گروه تروریستی داعش آغاز کردند که تا امروز نیز ادامه دارد، ترامپ در دسامبر گذشته بدون تعیین تاریخ قطعی تنها اعلام کرد که قصد دارد نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.