بیژن زنگنه گفت: صنعت نفت ظرفیت عظیمی است که سالی چند ده میلیارد تقاضا به بازار عرضه می‌کند و از این ظرفیت می‌توان در جهت توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر نفت از راه اندازی مرکز نوآوری صنعت نفت در منطقه شهرری خبر داد.

بیژن زنگنه در حاشیه اولین روز از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو و مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه بازار و کاربرد محصولات و خدمات فناوری نانو در صنعت نفت و گاز  در جمع خبرنگاران افزود: این منطقه در مساحتی به وسعت ۳۰ هکتار در منطقه شهرری نزدیک پالایشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود.  

وی بیان کرد: ایجاد این منطقه میان فعالان این عرصه مانند شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های حمایتی و مشاوران و همچنین متقاضیان دریافت فناوری تعاملاتی را ایجاد خواهد کرد.  

وزیر نفت ادامه داد: صنعت نفت ظرفیت عظیمی است که سالی چند ده میلیارد تقاضا به بازار عرضه می‌کند و از این ظرفیت می‌توان در جهت توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.  

زنگنه با اشاره به توسعه فناوری از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: نباید راضی به این میزان از پیشرفت باشیم و ما در این زمینه راه طولانی را داریم ضمن آنکه شرکت‌های تابع صنعت نفت نیازهایی برای حوزه‌هایی چون افزایش برداشت دارند.  

زنگنه افزود: کاتالیست‌ها، فرآیندهای پتروشیمی و پالایشگاهی از مهم‌ترین بخش‌های حیاتی صنعت نفت است، علاوه بر آن صنعت نفت در حوزه‌هایی چون مسائل زیست محیطی، تصفیه آب، انتقال حرارت و خردگی نیازهایی دارند از این‌رو معتقد هستم که زمینه‌های وسیعی برای همکاری میان این صنعت با شرکت‌های فناوری وجود دارد.  

وزیر نفت امضای این تفاهم‌نامه با معاونت علمی را نماد یک اهتمام دوجانبه در صنعت نفت دانست تا زمینه‌ بهره‌برداری از فناوری‌های تولید شده در کشور فراهم شود و افزود:‌ما قطعا از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت خواهیم کرد ضمن آنکه با امضای این تفاهم‌نامه همکاری دو طرفه میان معاونت علمی با وزارت نفت ایجاد می‌شود.  

زنگنه گفت: امضای این تفاهم‌نامه شروعی برای حضور شرکت‌های استارت‌آپ و دانش‌بنیان در صنعت نفت است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم گفت: اهتمام وزارت نفت در حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها قابل تقدیر است، همچنین  راه اندازی منطقه نوآوری نفت توسط  شخص وزیر که پیگیر آن هستند نیز قابل تقدیر است.

ستاری ادامه داد: با این اقدامات در ۲ سال آینده زیست بومی شکل می گیرد که نیروی خلاق جوان در آن حوزه فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.