همتی اظهار کرد: مشکلاتی که در حال حاضر سیستم بانکی ما از لحاظ ناترازی مالی بانک‌ها، دارایی‌های، مباحث مربوط به معقوقات، اموال و مطالباتشان از دولت و مردم دارد مسائل مهمی است که به تدریج حل می‌شود.

به گزارش جماران؛ رئیس بانک مرکزی گفت: بر اساس مصوباتی که از شورای عالی هماهنگی گرفتم اقداماتی را در مورد موسساتی که ناترازی داشتند شروع کردیم و به تدریج اقدامات را انجام می‌دهیم اما اصلاح نظام بانکی زمان طولانی می‌برد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ در جمع خبرنگاران درباره اصلاح ساختار نظام بانکی و ضرب‌الاجل تعین شده، گفت: ضرب الاجل خاصی تعیین نشده است بالاخره اصلاح نظام بانکی مساله بسیار مهمی است که نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت آن را انجان دهیم.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که در حال حاضر سیستم بانکی ما از لحاظ ناترازی مالی بانک‌ها، دارایی‌های، مباحث مربوط به معقوقات، اموال و مطالباتشان از دولت و مردم دارد مسائل مهمی است که به تدریج حل می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: بر اساس مصوباتی که از شورای عالی هماهنگی گرفتم اقداماتی را در مورد موسساتی که ناترازی داشتند، شروع کردیم و به تدریج اقدامات را انجام می‌دهیم اما اصلاح نظام بانکی زمان طولانی می‌برد. موضوع این است که ما حرکتمان به سمت اصلاح باشد که‌ آن را شروع کرده‌ایم، به امید خدا و با کمک سایر اعضای هیات دولت و مجلس مسائل را پیش می‌بریم.

وی درباره ادغام بانک‌های نظامی نیز گفت: در حال طی کردن مراحل ادغام هستند. بخش عمده سهام آنها توسط بانک سپه تملک شده و بخش کوچکی مانده که در حال انجام است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت:‌ دیگر اجازه فعالیت موسسه های مالی غیرمجاز را نخواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.