پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار وزیر کار و حمایت های اجتماعی جمهوری آذربایجان با واعظی مطرح شد

دعوت جمهوری آذربایجان از روحانی برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد

رئیس دفتر رئیس جمهور، روابط تهران- باکو را در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با همسایگان و بویژه جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی قائل نیست.

به گزارش جماران؛ دکتر محمود واعظی عصر سه شنبه و در دیدار "ساحل بابایف" وزیر کار و حمایت های اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری و حمایت های اصولی دو کشور از یکدیگر در مجامع بین المللی، اظهارداشت: ایران و آذربایجان به عنوان دو همسایه صمیمی در همه ابعاد و زمینه ها همکاری دارند و  باید روند این مناسبات بیش از پیش شتاب بگیرد.

وی پیوندها و اشتراکات گسترده دو ملت را سرمایه ای بزرگ برای تعمیق همکاری های دو کشور برشمرد و  تصریح کرد: با توجه به تغییرات کنونی جهان، باید کشورهایی که اشتراکات و دیدگاه های نزدیکی با یکدیگر دارند، برای منافع ملت های خود، همکاری ها را گسترش دهند.

وزیر کار و حمایت های اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید براینکه گسترش حجم روابط تهران-باکو در سایه اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بوجود آمده است، تاکید کرد: جمهوری آذربایجان اولویت خاصی برای توسعه و افزایش روابط با جمهوری اسلامی ایران قایل است.

ساحل بابایف با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تعمیق همکاری ها و تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه های  اشتغال زایی، تامین نیروی کار و  تامین رفاه اجتماعی معلولان و مستمری بگیران، گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد و روند افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور چشمگیر بوده است.

وی همچنین با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور آذربایجان به دکتر روحانی، بار دیگر از ایشان برای سفر به جمهوری آذربایجان و همچنین شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در این کشور دعوت کرد که دکتر واعظی ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در آن شرکت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.