فرماندار دشت آزادگان گفت: هزینه توقف یک شبانه روز خودرو در چذابه ۵۰ هزار ریال است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف است.

به گزارش جماران؛ فرماندار دشت آزادگان گفت: ظرفیت توقفگاه خودرویی زائران اربعین حسینی در مرز چذابه با افزایش دو برابری نسبت به اربعین پارسال به ۷۲ هزار دستگاه رسید.

حمید سیلاوی در چذابه افزود: برای پاسخگویی به نیاز زائران اربعین حسینی، سه توقفگاه مجزا به گستره ۹۰ هکتار در اطراف پایانه چذابه آماده شده و یک توقفگاه دیگر نیز در حال آماده سازی است تا در صورت لزوم و نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی وضعیت روشنایی و امنیت توقفگاه‌ها را مطلوب بیان کرد و افزود: توقفگاه‌ها با دیوار بتنی محصور و درهای ورودی و خروجی آنان به گونه‌ای طراحی شده تا ترافیکی ایجاد نشود.

۵۰ هزار ریال هزینه هر خودرو

فرماندار دشت آزادگان گفت: هزینه توقف یک شبانه روز خودرو در چذابه ۵۰ هزار ریال است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف است.

سیلاوی از زائران اربعین حسینی خواست در صورت دریافت بیش از این مبلغ برای حق پارکینگ خودرو، مراتب را به مدیریت پایانه مسافری چذابه اطلاع دهند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که از هر خودرو ۳۰۰ هزار ریال به صورت علی‌الحساب دریافت می‌شود و این مبلغ پس از بازگشت زائران تسویه خواهد شد.

فرماندار دشت آزادگان افزود: دریافت ۳۰۰ هزار ریال از هر خودرو سواری به منزله حق ورود به توقفگاه نیست.

سیلاوی از زائران اربعین حسینی که از چذابه عازم شهرهای مقدس عراق هستند خواست خودروهای خود را در توقفگاه های خودرویی پارک کنند. 

اربعین سال های گذشته ، محدودیت فضای توقف خودروها و نرخ غیرمتعارف آنان در چذابه همواره با گلایه و نارضایتی زائران همراه بود به گونه ای برخی از زائران اربعین در اعتراض به نرخ بالای حق توقفگاه که گاه تا ۵۰۰هزار ریال نرخ گذاری می شد ، خودروهای خود را بیرون از توقفگاه های خودرو ، پارک می کردند.

اربعین پارسال حدود ۲۳۵هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شدند.

تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۵ مهر مطابق با هشتم ماه صفر ، ۴۳ هزار و ۶۰۰ زائر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه رهسپار شهرهای مقدس عراق شدند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، شمار مشتاقان زیارت حرم حضرت سید الشهدا (ع) ، از چهار مرز رسمی خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در خوزستان از ۲ میلیون نفر پارسال، افزایش چشمگیری یابد.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.