کناره گیری پیونگ یانگ از داشتن مذاکرات جدید با آمریکا در حالی اعلام می شود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت: مذاکرات برنامه هسته ای میان کره شمالی و آمریکا در کشور سوئد از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش جماران؛ در حالی که قرار بود امروز شنبه مذاکرات جدید مقامات کره شمالی و آمریکا در سوئد از سر گرفته شود، پیونگ یانگ اعلام کرد: از مذاکرات بیشتر با آمریکا خودداری می کند.

به گزارش دویچه وله، «کیم میونگ گیل» رئیس تیم مذاکره کننده کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «ما از این موضوع ناامید شده‌ایم که آمریکا هیچ چیزی را بر روی میز مذاکره قرار نداده است. هم اکنون آمریکا مسئولیت ادامه مذاکرات را بر عهده دارد.»

هیئت کره شمالی برای مذاکره درمورد خنثی سازی در سطح کاری روز پنج شنبه گذشته وارد شهر استکهلم شدند.

کناره گیری پیونگ یانگ از داشتن مذاکرات جدید با آمریکا در حالی اعلام می شود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت: مذاکرات برنامه هسته ای میان کره شمالی و آمریکا در کشور سوئد از سر گرفته خواهد شد.  

پومپئوکه در آخرین مرحله از تور اروپا در یونان به سر می برد، گفت: هنوز زود است بدانیم که آیا مذاکرات آخر هفته، پیشرفت هایی را به همراه خواهد داشت که سرانجام منتهی به ملاقات دیگری میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شود.

پومپئو در آتن گفت: ما امیدواریم که کره شمالی با روحیه و تمایل به پیشبرد اجرای برنامه آنچه که ترامپ و کیم جونگ اون قبلا در سنگاپور در مورد آن به توافق رسیده بودند، به میز مذاکره بازگردد.

خبرگزاری تی تی سوئد اعلام کرد، ازسرگیری مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی قرار است در شهر لیدینیا سوئد برگزار شود.

قرار بود در این مذاکرات «استیفن بیگان» نماینده ویژه آمریکا و «کیم میونگ گیل» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی از سوی دو طرف رهبری دو هیات را بر عهده داشته باشند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که با وجود آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، مصمم است تا با کیم جونگ اون دیدار کند و در خصوص اتباع ژاپنی ربوده شده از سوی پیونگ یانگ گفت‌وگو کند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در حدود یک سال و نیم اخیر سه بار با یکدیگر دیدار کرده اند اما تا کنون تغییر محسوسی در خصوص بحران شبه جزیره کره روی نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.