رئیس جمهور روسیه پنج‌شنبه در یکی از جلسات نشست والدای در مسکو از ایران و عربستان خواست "از خاک سوریه به عنوان محل مقابله استفاده نکنند."

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور روسیه با اشاره به تاثیر تنش‌های اخیر میان عربستان و ایران پس از حمله به آرامکو، از دو کشور خواست تا تقابل خود را به سوریه نکشند.

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پنج‌شنبه در یکی از جلسات نشست والدای در مسکو از ایران و عربستان خواست "از خاک سوریه به عنوان محل مقابله استفاده نکنند."

پوتین در این باره اظهار کرد: تقابل میان دو کشور از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین کشورهای منطقه بر تمام وضعیت آن منطقه از جهان از جمله وضعیت سوریه تاثیر می‌گذارد و این گریزناپذیر است.

وی افزود: من می‌دانم پادشاه عربستان سعودی که به زودی به آن‌جا سفر خواهم کرد و رهبران ایران که ما به طور مداوم با آنها در ارتباطیم و همین چند روز پیش با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، خواهان صلح برای مردم سوریه هستند و آرزوی رفاه برای آن‌ها دارند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه تاکید کرد: ما از آنها[ایران و عربستان] می‌خواهیم این انگیزه‌های ارزشمند را خط مشی قرار داده و تمام تلاششان را به کار بگیرند تا از سوریه به عنوان محل تقابل استفاده نکنند.

به گزارش جماران، در پی حمله اخیر به مجموعه پالایگشاهی آرمکو در عربستان سعودی اتهاماتی علیه ایران مبنی بر نقش داشتنش در این حمله از سوی عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر از جمله آمریکا مطرح شده است که به تنش‌ها در منطقه افزوده است.

این در حالی است که انصارالله یمن این حمله پهپادی گسترده به تاسیسات نفتی آرامکو را بر عهده گرفته و مسئولان کشورمان نیز بارها هرگونه دست داشتن در این اقدام را رد کرده‌اند و آن را پاسخ طبیعی و به حق مردم یمن به تجاوزات سعودی‌ها می‌دانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.