پنج دستاورد جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش صبح پنجشنبه با حضور سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی و به دستگاه های مربوطه نظامی تحویل داده شد.

به گزارش جماران؛ خودروی سبک تاکتیکی ضدگلوله «رویین تن» و ربات هوشمند شبکه محور «حیدر ۱» با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

پنج دستاورد جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش صبح پنجشنبه با حضور  سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و  سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی و به دستگاه های مربوطه نظامی تحویل داده شد.

«رویین تن» نیروی زمینی ارتش خودروی سبک تاکتیکی جدید ضد گلوله مقاوم برابر گلوله های هسته فولادی است که در آن فناوری های نوظهور و بدیع به کار گرفته شده است. رعایت الزامات الگوی ستاد کل نیروهای مسلح و استانداردهای دفاعی ایران، قدرت و تحرک بالا و توان به وزن عالی و قابلیت حفظ جان خدمه و نفرات سرنشسن در مقابله با تهدیدات میدان نبرود و عملیات تروریستی از جمله مشکلات این خودروی جدید نزاجا است.

ربات هوشمند شبکه محور (حیدر ۱) از دیگر دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش است که  دارای شش چرخ فعال ۶ در ۶ است، قابلیت‌های حمل بار، چرخش ۳۶۰ درجه و دارای قابلیت و تشخیص موانع عبوری را داراست.

پهپاد دست پرتاب «فرپاد» یکی  دیگر از دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش است که ماموریت آن شناسایی و مراقبت به منظور تجهیز گروهان‌های اطلاعات رزمی تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع است. پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودکار، ایستگاه زمینی قابل حمل و تصویربرداری به صورت شبانه روزی است

سامانه اخلالگرهای گنبدی و جهتی انواع مولتی روتورهای جاسوسی و مهاجم یکی دیگر از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش است که این سامانه قابلیت نصب روی خودرو و استقرار ثابت و همچنین کشف اهداف به صورت تصویری را دارد.

یکی از دستاوردهای مهم سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخت سامانه هدایت و کنترل «موشک نقطه زن لبیک ۱»  است که انجام تست‌های آزمایشگاهی، مونتاژ نهایی سیستم جهت تست میدانی، و همچنین انجام تست‌های میدانی و عملیاتی از جمله اقدامات انجام شده بر روی این سامانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.