گریه شدید عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، سر مزار مائو تسه‌تونگ، رهبر اسبق چین، نه تنها هیات همراه بلکه چینی‌ها را هم شگفت‌زده کرد.

به گزارش جماران، رسانه‌های عربی خبر دادند: نخست‌وزیر عراق در جریان سفر به چین از میزبان خود خواست برنامه‌ای برای دیدار از مزار و موزه مائو ترتیب دهد، اما تاکید کرد فقط برخی از هیات همراه با او به آنجا بروند و این دیدار رسانه‌ای نشود.

یک عضو هیات همراه که با عبدالمهدی به مزار رفته بود گفت: به محض رسیدن نخست‌وزیر به نزدیکی قبر مائو، نگاه اندوهناکی به آن انداخت و به شدت شروع به گریستن کرد، سپس پرچم چین را که در کنار قبر قرار داشت در دست گرفت و اشک ریختن را ادامه داد.

به گفته این همراه، گریه عبدالمهدی به مکنونات قلبی و نوستالژی نخست‌وزیر به دوره‌ای بازمی‌گردد که او عضو حزب کمونیست عراق شاخه مائو بود؛ دوره‌ای که به پیش از ورود او به حزب بعث و سپس پیوستن به مجلس اعلای اسلامی عراق مربوط می‌شود.

این در حالی است که عبدالمهدی در توضیح علت گریه‌اش در آنجا به اطرافیان گفت: هنگام ورود به این محل به یاد دوستان و رفقایم در حزب کمونیست افتادم، کسانی که در جریان فعالیت‌های حزبی در داخل و خارج از عراق کشته شدند، و همین موضوع باعث برانگیختن احساساتم شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1266883
  • منبع: اعتماد آنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.