به گزارش شبکه سی ان بی سی، تحریم های جدید واشنگتن علیه شرکت های چینی نشان می دهد که ایران هنوز "نقطه عطف بالقوه" در منطقه و میان ایالات متحده و چین است.

به گزارش جماران؛ تارنمای شبکه امریکایی سی ان بی سی بامداد جمعه نوشت: تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های چینی نشان می دهد که سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه تهران، نتوانسته تبادلات این کشور با دیگر کشورها را قطع کند.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، تحریم های جدید واشنگتن علیه شرکت های چینی نشان می دهد که ایران هنوز "نقطه عطف بالقوه" در منطقه و میان ایالات متحده و چین است.

به دنبال ادامه تبادلات تجاری چین با ایران، ایالات متحده به تازگی تحریم های جدیدی را برای چندین شرکت چینی به دلیل آگاه شدن از فعالیت این شرکت ها در حمل و نقل نفت ایران اعمال کرده است.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه مطبوعاتی گفت: این اقدام بخشی از "اقدامات فشار اقتصادی حداکثری ایالات متحده علیه ایران و کسانی است که رفتار بی ثبات کننده تهران را تقویت می کنند.

وی افزود: ما در حال اعمال تحریم برای برخی از شرکت های چینی برای آگاهی داشتن در تبادل تجاری برای حمل و نقل نفت از ایران برخلاف تحریم های آمریکا هستیم.

پومپئو در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ما به چین و همه کشورها می گوییم: بدانید که ما هر تخلف را مجازات خواهیم کرد.

در واکنش به تحریم‌های تازه آمریکا علیه چینی‌های طرف معامله با ایران، وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه، دادوستد خود با تهران را قانونی دانست و واشنگتن را به «قلدری» متهم کرد.

گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن متهم کردن آمریکا به قلدری تمام معاملات خود با ایران را «مشروع و قانونی» توصیف کرد.

شوآنگ در ادامه همچنین از واشنگتن خواست که «خطای خود را تصحیح کند».

او همچنین تاکید کرد که پکن همواره با «تحریم‌های یک‌جانبه» آمریکا و «رفتار قلدرمآبانه‌اش» مخالف بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.