معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ما از اول انقلاب گفتیم به دنبال جنگ نیستیم اما چرا به ما جنگ تحمیل کردند؟ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌هایی که در کشور بودند از اینجا اخراج شدند و منافع خود را از دست دادند و قدرت تصمیم‌گیری را از دست دادند که از اینجا آسیب دیدند.

به گزارش جماران؛ معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امام جنگ را مردمی کرد و گفتند مردم بروند از شرف خود دفاع کنند و دفاع مقدس هشت سال طول کشید اما ما پیروز شدیم.

امیر دریادار سیاری در همایش دفاع از حق از جبهه تا محکمه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: الگوی ما در دفاع مقدس عاشورایی بود وگرنه نمی‌شد در آن زمان پیروز شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ما از اول انقلاب گفتیم به دنبال جنگ نیستیم اما چرا به ما جنگ تحمیل کردند؟ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌هایی که در کشور بودند از اینجا اخراج شدند و منافع خود را از دست دادند و قدرت تصمیم‌گیری را از دست دادند که از اینجا آسیب دیدند.

این مقام نظامی با اشاره به وضعیت دو قطبی جهان در زمان پیروزی انقلاب گفت: برای جلوگیری از پیشرفت کمونیسم پیمان سنتو به امضا رسید. پیمان سیتو هم داشتیم که به آسیای جنوب غرب مربوط بود. خط دفاعی که تشکیل داده بودند از بین رفت.

وی ادامه داد: اولین کاری که در کشور شروع کردند ترور بود که به نتیجه نرسیدند و به سراغ اختلافات قومی و تجزیه‌طلب رفتند و اختلافات مذهبی و قومی را راه انداختند. در ادامه به تحمیل جنگ فکر کردند تا بتوانند پیروز شوند و برگردند و برای این کار یک نفر را انتخاب کردند.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: به آن شخص گفتند تو بزرگ اعراب می‌شوی. شرقی‌ها و غربی‌ها برای کمک به رژیم بعث انواع تانک و هواپیما و موشک را به او دادند. کشورهای حاشیه خلیج فارس هم نیروی انسانی و دلار و فرودگاه دادند.

وی با اشاره به اهداف غربی‌ها از تحمیل جنگ هشت ساله به ایران گفت: اولین هدف آنها سرنگونی انقلاب بود. همیشه می‌خواستند مسیر خود را در دریا باز کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در آن زمان برخی مسئولان ما از جمله بنی صدر ترسیدند. اما امام فرمود دیوانه‌ای سنگی در چاه انداخته او را سر جای خود بنشانید و مردم روحیه گرفتند، امام گفت ما اهل صلح هستیم اما آنها از خاک ما بیرون بروند.

دریادار سیاری با طرح این پرسش که چرا جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد، گفت: امام جنگ را مردمی کرد و گفتند مردم بروند از شرف خود دفاع کنند و دفاع مقدس هشت سال طول کشید اما ما پیروز شدیم.

وی تاکید کرد: این جمله مقام معظم رهبری است که به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند. ما اگر مقایسه کنیم می‌بینیم که خوب پیروز شدیم. آن وضعیتی که او داشت و برای خود جایگاهی پیدا کرده بود الان وضعیتش چیست!؟

وی ادامه داد: سرنوشت صدام چه شد؟ خانواده او و قبیله او کجا رفت؟ آمریکایی‌ها ۷۰۰ کیلومتر راه را راهپیمایی کردند و این نشانگر این بود که ملت آنها می‌خواستند ای‌ ها بیایند و صدام از بین برود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به روحیه شهادت‌طلبی و استفاده از الگوی عاشورا گفت: تمامیت ارضی کشور حفظ شد.

وی با اشاره به جدا شدن بحرین از ایران گفت: یک میلیمتر از خاک این کشور زیر پای دشمن نماند. در مرزهای هوایی و آبی هم اینچنین است. انقلاب ما هم که هدف اصلی آنها بود ماند و امسال چهلمین سال را جشن گرفت. رهبری در این تهدیدات در اوج اقتدار بیانیه گام دوم را صادر کرد که ما به‌آن راهبرد چهل سال دوم می‌گوییم. استقرار کشور ما هم حفظ شد. عزت و عظمت مردم هم حفظ شد و ایران قدرت منطقه‌ای شد این‌ها دستاوردهای ماست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.