یک مسوول در سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که روز یکشنبه هیچگونه حمله ای به مراکز سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار صورت نگرفته است.

به گزارش جماران؛ یک مسوول در سازمان الحشد الشعبی عراق اخبار منتشر شده از منابع محلی مبنی بر حملات هوایی به دو پایگاه این سازمان در استان الانبار را نادرست خواند.

پایگاه خبری سازمان الحشد الشعبی یکشنبه شب به نقل از "جواد کاظم الربیعی" یکی از مسوولان این سازمان نوشت که  اخبار مربوط به وقوع دو حمله هوایی در استان الانبار  یکی به پایگاه المرصنات در غرب این استان و دیگری به حوض ثرثار در همین استان نادرست است. 

وی گفت که روز یکشنبه هیچگونه حمله ای به مراکز سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار صورت نگرفته است. 

الربیعی از  رسانه ها خواست اخبار را از منابع رسمی نقل و منتشر کنند. 

یک منبع مطلع صبح یکشنبه به رسانه ها در بغداد اعلام کرد که یک هواپیمای ناشناس، شنبه شب پایگاه المرصنات الحشد الشعبی در استان الانبار (غرب) عراق را بمباران کرده است. 

این منبع افزود: حمله به پایگاه المرصنات تنها یک روز پس از پایان عملیات نصر ۵ علیه عناصر باقیمانده داعش در این منطقه صورت گرفته است که این پایگاه مقر آن عملیات بوده است. 

ساعتی بعد از  انتشار این خبر "قاسم مصلح" فرمانده عملیات الحشد الشعبی در غرب الانبار به خبرگزاری بغداد الیوم گفت که این حمله هوایی در نزدیکی فرودگاه المرصنات در بعد 120 کیلومتری مرز سوریه و میان دو منطقه التنف و طریبیل صورت گرفته است، ضربه بسیار قوی بود و ساختمان ها را شدیدا لرزاند اما خسارت مالی و جانی نداشت و هنوز مشخص نیست از داخل یا خارج از خاک عراق بوده است. 

عصر یکشنبه نیز  برخی خبرگزاری های عراق به نقل یک منبع امنیتی در استان الانبار از اقدام یک پهپاد ناشناس به بمباران یکی از پایگاه های الحشد الشعبی نزدیک دریاچه الثرثار خبر داده بودند. 

طی یک و نیم ماه گذشته نیز دست کم ۵ مرکز و بر اساس آمارهای غیررسمی برخی منابع نزدیک به الحشد الشعبی عراق، بیش از 12 مرکز و  زاغه مهمات این سازمان در نقاط مختلف این کشور مورد حملات مشابه قرار گرفته است که در یکی از موارد اخیر آن معاونت این سازمان در بیانیه ای رسمی، علت آن را حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی تحت حمایت نیروهای آمریکایی مستقر در عراق اعلام کرد. 

آمریکا این اتهام را رد کرد اما مقامات رژیم صهیونیستی در چندین مورد اظهاراتی کردند که بر ابهام موضوع افزود. 

منابع عراقی می گویند با توجه به تسلط نیروهای آمریکا بر حریم هوایی عراق، این که پهپادهای رژیم صهیونیستی بدون اطلاع و پشتیبانی آمریکا بتوانند چنین عملیاتی انجام دهند منتفی است و واشنگتن بصورت چند منظوره از حملات اسراییل به مراکز الحشد مطلع و از آن رضایت دارد.

به گفته آنها، تکمیل تلاش های سیاسی آمریکا برای تضعیف و حذف الحشد الشعبی بعنوان یک نیروی مردمی - رسمی موثر در شکست داعش، حذف حلقه ای از جبهه مقاومت در منطقه، تحت فشار گذاشتن بیش از پیش دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق بخاطر حمایت وی از الحشد و نیز مخالفت با تحریم ها و سیاست های یکجانبه آمریکا علیه ایران و منطقه، ایجاد خلل در امنیت و ثبات عراق و زمینه سازی برای آشفتگی سیاسی در این کشور از طریق کارشکنی و افزایش فشار برخی نیروهای سیاسی داخلی به دولت عبدالمهدی از جمله اهداف آمریکا در این زمینه ارزیابی می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.