آمار بمباران جنگنده های ائتلاف سعودی در استان های مختلف یمن طی ۱۲ ساعت گذشته به بیش از ۳۹ نوبت رسیده است.

به گزارش جماران؛ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب اعلام کرد که جنگنده بمب افکن های عربستان طی ۱۲ ساعت گذشته ۳۹ بار مناطق مسکونی این کشور را بمباران کردند.

به گزارش المسیره، یحیی افزود: آمار بمباران جنگنده های ائتلاف سعودی در استان های مختلف یمن طی ۱۲ ساعت گذشته به بیش از ۳۹ نوبت رسیده است.

این حملات در حالی صورت می گیرد که جمعه شب «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.

وی افزود: ما منتظر اعلام اقدامی متقابل از سوی سعودی ها هستیم و امیدواریم پاسخ مشابهی بگیریم مبنی بر اینکه تمامی حملات به خاک یمن را متوقف کند.

در همین حال «مارتین گریفیس» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز شنبه از اقدام جنبش انصارالله در توقف حملات موشکی و پهپادی به ائتلاف سعودی استقبال کرد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله نیز شنبه شب طی سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن گفت که در صورت تدوام بمباران، محاصره، تجاوز عربستان سعودی و امارات متحده عربی، حملاتی دردناک تر و قوی تر در انتظارشان خواهد بود.

خبر توقف مشروط انصارالله برای حمله به تأسیسات سعودی چند روز پس از آن صورت می گیرد که دو پالایشگاه "بقیق" و "هجره خریص" متعلق به شرکت آرامکو در شرق این کشور هدف ۱۰ فروند پهپاد یمنی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.