معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، گام مهمی برای تحکیم بنیان خانواده و توجه به حقوق زنان است، گفت: یک جدول تطبیفی برای این لایحه از سوی این معاونت تدوین شده که در کمیسیون لوایح ارائه می‌شود.

به گزارش جماران؛ معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط قوه قضاییه به دولت خبرداد و گفت: این لایحه بزودی در دستور کار کمیسیون لوایح قرار می گیرد.

معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: این لایحه برای برخی اصلاحات به دولت ارسال شده تا دولت نظرات نهایی خود را مخصوصا در بخش‌های مرتبط با وظایف این قوه و تقسیم کار مرتبط با آن مشخص کند و امیدواریم هر چه سریعتر این لایحه برای تصویب به مجلس ارسال شود.

وی با بیان اینکه لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، گام مهمی برای تحکیم بنیان خانواده و توجه به حقوق زنان است، گفت: یک جدول تطبیفی برای این لایحه از سوی این معاونت تدوین شده که در کمیسیون لوایح ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: لایحه یاد شده در سال ۹۶ در کمیسون لوایح مطرح و سپس به قوه قضاییه به دلیل ماهیت قضایی آن ارائه شد که تا کنون این لایحه معطل مانده و اکنون یک هفته است که برای دولت ارسال شده است.

«لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» در پنج فصل و ۷۷ ماده تهیه و تنظیم شده و متن آن بر روی وبگاه معاونت حقوقی قوه قضاییه به نشانی(https://mh-gh.eadl.ir) در بخش لوایح ارسال شده به دولت برای کاربران قابل دسترسی است.

۴۱ درصد تسهیلات روستایی در دولت تدبیر و امید به زنان تعلق گرفت

ابتکار در ادامه با بیان اینکه رویکرد دولت دوازدهم حمایت از کارآفرینی و طرح‌های اشتغال پایدار برای بانوان است و افزود: مهمترین اقدام انجام شده در این زمینه اختصاص ۴۱ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به زنان است.

وی افزود: موفقیت بانوان در ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و طرح‌های اشتغال پایدار قابل قبول بوده و این روند امیدوار کننده است .

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز وارد یزد شد، بازدید از مراکز تخصصی حقوق کودک و کلینیک رشد و تقویت هوش کودکان کشور (باغچه ذهن)، شرکت در همایش ملی بانوی آب، شرکت در نشست بانوان فرهیخته ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، افتتاح مرکز صنایع  دستی  و دیدار با خانواده شهیدان ذاکری نژاد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه ابتکار به استان یزد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.