هدف نهایی دولت ترامپ از تحمیل فشار حداکثری، وادار کردن ایران به بازگشت به میز مذاکره و موافقت با توافقی جدید بوده است، اما چیزی که به نظر می‌رسد این است که سیاست ترامپ در قبال ایران، موفقیتی را به همراه نداشته است.

به گزارش جماران؛ بیزینس استاندارد در تحلیلی به بررسی سیاست خارجه ترامپ در قبال ایران پرداخت و نوشت: سیاست ترامپ در قبال ایران، موفقیتی را به همراه نداشته است. به نظر می‌رسد شرایط کنونی و تنش‌های اخیر نتیجه اقدامات آمریکا و خروج ترامپ از برجام است.

به نقل از «بیزنس استاندارد»، دولت «دونالد ترامپ» از زمان خروج آمریکا از برجام، سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را به راه انداخته است، تا از این طریق با استفاده از تحریم‌های شدید اقتصادی، ایران را به پذیرش شرط‌های خود وادارد.

 هدف نهایی دولت ترامپ از تحمیل فشار حداکثری، وادار کردن ایران به بازگشت به میز مذاکره و موافقت با توافقی جدید بوده است، اما چیزی که به نظر می‌رسد این است که سیاست ترامپ در قبال ایران، موفقیتی را به همراه نداشته است. به نظر می‌رسد شرایط کنونی و تنش‌های اخیر نتیجه اقدامات آمریکا و خروج ترامپ از برجام است.

چند روز اخیر تاسیسات نفتی عربستان مورد حمله واقع شد. علیرغم آنکه انصارالله یمن اعلام کرده است که تأسیسات نفتی عربستان را مورد حمله قرار داده، دولت آمریکا، ایران را پشت پرده این حمله می‌داند و این درحالی است که هیچ‌گونه شواهدی از نقش ایران در این عملیات پهپادی وجود ندارد و ایران نیز هرگونه مشارکت در این حمله را رد کرده است.

ترامپ در حالی از برجام خارج شد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را مورد تأیید قرار داده بود و حتی بعد از خروج آمریکا نیز، ایران همچنان به تعهداتش پایبند باقی مانده بود. در نهایت، ایران در واکنش به فشارهای آمریکا در جهت کاهش تعهداتشان ذیل برجام اقدام کرد. اکنون پیش از هر زمانی مشخص می‌شود که تنش‌ها و کاهش تعهدات برجامی ایران نتیجه مستقیم خروج آمریکا از برجام و اعمال فشار بر ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.