حزب میانه رو آبی و سفید در فلسطین اشغالی به علت پرونده های فساد نتانیاهو اعلام کرده که در صورت باقی ماندن نتانیاهو در راس حزب لیکود، به آنها نخواهد پیوست.

به گزارش جماران؛ همزمان با گزارش هایی در مورد اقدامات "حزب لیکود" برای برکناری "بنیامین نتانیاهو" از رهبری این حزب در صورت عدم کسب حد نصاب آرا در پارلمان رژیم صهیونیستی، رهبر حزب "آبی و سفید" تمایل خود را برای تشکیل ائتلاف با حزب لیکود در صورت اخراج نتانیاهو اعلام کرد.

صبح امروز (سه شنبه) به گفته منابع رسانه ای صهیونیستی در حزب لیکود، اگر "رووین ریولین" رییس رژیم اشغالگر "بنی گانتس" رهبر حزب آبی و سفید را پس از انتخابات در سرزمینهای اشغالی مامور تشکیل کابینه کند، اعضای لیکود اقدامات خود برای برکناری نتانیاهو از رهبری این حزب را افزایش خواهند داد.

حزب میانه رو آبی و سفید در فلسطین اشغالی به علت پرونده های فساد نتانیاهو اعلام کرده که در صورت باقی ماندن نتانیاهو در راس حزب لیکود، به آنها نخواهد پیوست.

احزاب لیکود و آبی و سفید در سیاست خارجی دیدگاه های مشترکی داشته و موضع سختی نسبت به ایران و گروه های مقاومت فلسطینی دارند. همچنین در مورد توافق صلح با فلسطینی ها بسیار سرسخت و مدعی هستند. در صورت اتحاد این دو حزب، آنها ائتلافی تشکیل می دهند که نیازی به احزاب دیگر نیز ندارند.

آخرین نظرسنجی در سرزمینهای اشغالی نشان می دهد که دو حزب رقیب تعداد کرسی های مساوی را در انتخابات پارلمانی که امروز در سرزمینهای اشغالی برگزار می ‌شود، از آن خود می کنند و مجموعا می توانند با ۶۴ کرسی در پارلمان صهیونیستی ائتلاف تشکیل دهند. احزاب اکثریت در پارلمان رژیم صهیونیستی نیاز به حداقل ۶۱ کرسی برای تشکیل ائتلاف دارند.

با این سناریو اگر گانتس مامور تشکیل کابینه شود، دو راه برای ائتلاف با احزاب دارد؛ یا مسیر را برای تشکیل ائتلاف با احزاب دست چپ و حزب دست راستی "اسرائیل خانه ما" ادامه دهد و یا با عقب گردی با حزب لیکود بدون رهبری نتانیاهو ائتلاف تشکیل دهد.

طبق نظرسنجی ها فهرست مشترک اعراب در سرزمین اشغالی می تواند ۱۲ کرسی را در پارلمان رژیم صهیونیستی کسب کند. بنابراین گانتس که در قضیه الحاق اراضی اشغالی همسو با احزاب راست افراطی است، برای ائتلاف با احزاب چپگرا و خواهان صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها با مشکل روبرو خواهد شد.

در این میان "اویگدور لیبرمن" رهبر حزب راستگرای اسرائیل خانه ما به علت دارا بودن ۹ کرسی طبق نظر سنجی ها، نقش تعیین کننده ای را در ائتلاف با گانتس ایفا می کند. وی نیز از اتحاد حزب لیکود با گانتس استقبال کرده است.

اکنون نتانیاهو تحت فشار قرار دارد و تمام سناریوها در جریان انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی به نحوی حاکی از سرنگونی و کنار رفتن وی از عرصه سیاسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.