وزیر جنگ پیشین اسرائیل در رابطه با اخراج «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، گفت که این اقدام بدان معناست که نتانیاهو دیگر در زمینه ایران همکاری نزدیکی با آمریکا ندارد.

به گزارش جماران؛ وزیر جنگ پیشین اسرائیل گفت که نخست‌وزیر این رژیم متحدی بزرگ را از دست داده است و اخراج بولتون به معنای اتمام تمامی همکاری‌های اساسی میان نتانیاهو و کاخ سفید درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

به نقل از جروزالم‌پست، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ پیشین اسرائیل، امروز -‌چهارشنبه- گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، جهت‌گیری خود در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را تغییر داده است و در نتیجه «بنیامین نتاتنیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم، «بزرگ‌ترین دارایی استراتژیک» خود را از دست داده است. 

وی در رابطه با اخراج «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، گفت که این اقدام بدان معناست که نتانیاهو دیگر در زمینه ایران همکاری نزدیکی با آمریکا ندارد. 

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی افزود: «اخراج بولتون از کاخ سفید به‌عنوان مشاور امنیت ملی تنها یک معنا دارد: اتمام تمامی همکاری‌ها از دیدگاهی اساسی میان نتانیاهو و کاخ سفید درباره برنامه هسته‌ای ایران.»

وی در ادامه گفت: «این برای اسرائیل مشکل بسیار بزرگی به حساب می‌آید و چالش‌های بسیاری را در برابرمان قرار می‌دهد.»

لیبرمن افزود: «نمی‌توانیم در این زمینه توصیه‌ای به آن‌ها بکنیم. آن‌ها اول به کشور خودشان فکر می‌کنند. باید فکر کنیم که با موقعیت جدید چطور باید دست‌وپنجه نرم کنیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.