مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز گذشته به تهران سفر کرده بود امروز دوشنبه در نشست شورای حکام آژانس گفت که ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر است.

به گزارش جماران؛ مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت که ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر است.

به نقل از اسکای نیوز، «کرنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز گذشته به تهران سفر کرده بود امروز دوشنبه در نشست شورای حکام آژانس گفت که ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر است.

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته با سفر به تهران با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

فروتا در سخنانی در تهران گفته بود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رویکرد مستقلانه، بی‌طرف و حرفه‌ای خود ادامه خواهد داد و این موجب اعتبار آژانس است.

وی تصریح کرد: در این زمینه آژانس از فشارها تأثیر نمی‌پذیرد. آژانس از یک سو وظیفه راستی‌آزمایی اجرای برجام را به‌عهده دارد و از سوی دیگر در اجرای پروتکل الحاقی و موافقت‌نامه جامع پادمان در تعامل فعال با ایران می‌باشد.

فروتا همچنین اضافه کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشتاقانه تمایل دارد تا همکاری‌ها با ایران تداوم یابد و آماده هستیم تا به‌صورت حرفه‌ای و بی‌طرف به کار خود ادامه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.