پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

اسرائیل توان به راه انداختن جنگ را ندارد

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل نمی تواند به فکر جنگی باشد که پیروزی خود را در آن تضمین کند از همین رو با اقدام های خصمانه نظیر کشتن یک نفر در یک نقطه و انفجار در یک نقطه دیگر و اقدامات مشابه این چنینی در صدد تغییر قواعد درگیری برآمد.

به گزارش جماران؛ شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه اسرائیل توان به راه انداختن جنگ علیه لبنان را ندارد، افزود که تل آویو در صورت هرگونه تصمیمی برای جنگ با اقتدار مقاومت و تصمیم های شجاعانه آن روبه رو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم روز شنبه در مراسم ایام عزاداری محرم در مرقد سیده خوله (ع) در بعلبک گفت: اسرائیل نمی تواند به فکر جنگی باشد که پیروزی خود را در آن تضمین کند از همین رو با اقدام های خصمانه نظیر کشتن یک نفر در یک نقطه و انفجار در یک نقطه دیگر و اقدامات مشابه  این چنینی در صدد تغییر قواعد درگیری برآمد.

وی تصریح کرد که تل آویو به پشتگرمی بین المللی دست به اقدام های تجاوزکارانه می زند، به این معنی که نقض حریم هوایی لبنان و کشتن فلسطینی ها یا هرگونه اقدام خصمانه دیگر این رژیم، دفاع از خود و مشروع تلقی می شود، اما مبارزه مقاومت و پاسخ آن به اقدامات خصمانه اسرائیل، تجاوز تلقی می شود و از نظر آنان ما نباید سلاح در اختیار داشته باشیم.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه چنین رویکردی در قبال مقاومت در لبنان طرفدار ندارد، ادامه دادکه آنچه دیده می شود اتفاق نظر در مورد حمایت سیاسی، رسمی و مردمی از مقاومت است.

وی توضیح داد که  اسرائیل در  جنگ 2006 (جنگ 33 روزه) شکست سختی را تجربه کرد، زیرا تصور می کرد جنگ پایان مقاومت حزب الله در لبنان خواهد بود اما نتیجه جنگ مرحله جدیدی را رقم زد که در آن قدرت حزب الله به طور روز افزون افزایش یافت به گونه ای که مقاومت امروز به یک گره واقعی برای رژیم تل آویو تبدیل شده است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین درباره مسائل اقتصادی لبنان گفت: ما به دنبال حل و فصل مشکلات اقتصادی هستیم و به همین منظور با کارشناسان، وزیران و سایر گروههای سیاسی و نیز رئیس جمهوری  رایزنی می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.