پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک روزنامه صهیونیستی مطرح کرد:

آمریکا مانع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

حسن مهرج تحلیلگر مسائل سوریه گفت: تعلیق عضویت سوریه در سال ۲۰۱۱ در اتحادیه عرب به درخواست آمریکا انجام شد.

به گزارش جماران؛ روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" روز جمعه نوشت : شکست تلاش ها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تا حد زیادی به آمریکا مربوط می شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، حسن مهرج تحلیلگر مسائل سوریه در دانشکده الجلیل ناصره، گفت: اتحادیه عرب همچنان تابع مواضع آمریکایی و خواسته های این کشور است و این مانعی برای بازگشت سوریه به این اتحادیه محسوب می شود.

وی افزود: تعلیق عضویت سوریه در سال ۲۰۱۱ در اتحادیه عرب به درخواست آمریکا انجام شد.  

یدیعوت آحارونوت نوشته است: مشارکت کشورهای عربی در نمایشگاه بین المللی امسال سوریه برای بشار اسد رئیس جمهوری این کشور مهم بود.

مهرج اضافه کرد: به لحاظ راهبردی مشارکت کشورهای عربی در نمایشگاه بین المللی سوریه پیروزی بزرگی برای دولت سوریه است و حتی آمریکا نیز آن را درک می کند.

پیش از این یک هیات تجاری متشکل از ۴۶ تاجر و بازرگان اماراتی در نمایشگاه بین المللی دمشق شرکت کرده‌ بودند.

همچنین «مجتهد» افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود از تمایل «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای ازسرگیری روابط با دولت سوریه خبر داد.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی و با آغاز درگیری‌ های داخلی این کشور به حالت تعلیق درآمد و کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند اما با گذشت حدود هشت سال از این رویداد و بازگشایی سفارت خانه‌های امارات متحده عربی و بحرین در دمشق و پیروزی‌های ارتش سوریه و شکست گروه‌های تروریستی، نشانه های مثبتی برای بازگشت دمشق به این سازمان منطقه‌ای مشاهده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.