تاکنون همیشه اروپا در مقابل آمریکا ضعیف بوده و نسبت به آمریکا حرف شنوی داشته است و این آمریکا بوده است که حرف آخر را زده است.

به گزارش جماران؛ اروپا باید اکنون در مورد موضوع ایران به طور مستقل عمل کند.  آمریکا از سویی اعلام می‌کند که خواهان گفت‌وگو با ایران است اما از سوی دیگر هر روز تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند. 

این در حالی است که اروپا به دنبال کاهش تنش و خواهان کمک به ایران در شرایط تحریم است. اگر ابتکار فرانسه برای اعطای خط اعتباری به ایران اجرا شود، این اقدام می‌تواند به معنای فاصله گرفتن اروپا از آمریکا باشد و می‌تواند عامل موثری برای کاهش تنش‌ها تلقی شود.

این در حالی است که تاکنون همیشه اروپا در مقابل آمریکا ضعیف بوده و نسبت به آمریکا حرف شنوی داشته است و این آمریکا بوده است که حرف آخر را زده است. 

به نظر می‌رسد که اروپا دیگر نمی‌خواهد تحت تسلط آمریکا باشد و از زمان خروج آمریکا از برجام تلاش‌های زیادی را برای نجات برجام انجام داده است. 

اکنون همه خواهان کاهش تنش در منطقه از طریق گفت‌وگو هستند اما این در حالی است که آمریکا در این مسیر مانع تراشی می‌کند.

اکنون وقت آن رسیده است که اروپا در مقابل آمریکا ایستادگی کند، اگر اروپا بتواند در موضوع ایران تسلیم آمریکا نشود و با واشنگتن مقابله کند، می‌توان امیدوار بود که از حمایت جامعه بین‌المللی هم برخوردار شود./ ایلنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.