حریری مدعی شد: حزب الله تنها مشکل لبنان نیست بلکه یک مشکل منطقه‌ای است که باید حل شود. لبنان و دولت آن مسئولیت حملات اخیر حزب‌الله به اسرائیل را نخواهند پذیرفت.

به گزارش جماران؛ نخست وزیر لبنان که پیش از این حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را به شدت محکوم کرده بود در چرخشی سوال‌برانگیز موضعی علیه حزب‌الله لبنان اتخاذ کرد.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در مصاحبه با شبکه" سی ان بی سی”  آمریکا حزب‌الله را مسئول تنش دانست و ادعا کرد: این مشکل یا خطای من نیست که حزب الله تا این حد قدرتمند شده است.

نخست‌وزیر لبنان با اذعان به قدرت حزب‌الله گفت: اما در پاسخ به اینکه به من گفته می‌شود حزب الله دولت را اداره می‌کند،می‌گویم نه حزب الله دولت را اداره نمی‌کند. این ما هستیم که آن را اداره می‌کنیم.

حریری مدعی شد: حزب الله تنها مشکل لبنان نیست بلکه یک مشکل منطقه‌ای است که باید حل شود. لبنان و دولت آن مسئولیت حملات اخیر حزب‌الله به اسرائیل را نخواهند پذیرفت. ما موافق این اقدامات حزب الله نیستیم. حزب الله می‌تواند آتش یا جنگی را که می‌تواند به دلایل منطقه‌ای رخ دهد شعله ور کند.

حزب الله روز یکشنبه از انهدام یک خودروی نظامی صهیونیستی در مسیر منتهی به پادگان آویویم و کشته و زخمی شدن همه سرنشینان آن خبر داد. 

حریری چند روز پیش در موضعی کاملا متفاوت، حضور دو پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب بیروت را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و نقض صریح قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد دانست.

از سوی دیگر،  نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) پس از چند روز رویارویی محدود حزب الله و دولت عبری اعلام کردند که به "مهار تنش" در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی پایبند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.