عضو فراکسیون امید مجلس گفت: می‌دانید که آقای یزدی گاهی عصبانی می‌شود و حرف‌هایی می‌زند، اما باید از کنار برخی صحبت‌های ایشان گذشت.

به گزارش جماران؛ عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به عذرخواهی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بابت برخی عبارات نامه اخیرش به آیت‌الله یزدی گفت: عذرخواهی مسئولان باعث جلب اعتماد بیشتر مردم به دولت و حکومت می‌شود.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نامه جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که طی آن از برخی عبارت به‌کار رفته در نامه سرگشاده خود به آیت‌الله یزدی عضو فقهای شورای نگهبان عذرخواهی کرده بود، اظهار داشت: در این میان دو بحث پیش می‌آید؛ یکی موضوع عذرخواهی مسئولان از یکدیگر که ممکن است مسئولی در جایی تندروی نسبت به مسئول دیگری داشته باشد و بعد عذرخواهی می‌کند، این کار پسندیده است.

وی افزود: گاهی عذرخواهی مسئول از مردم مطرح است که این مهم‌تر است، یعنی در جایی که حقی از فردی ضایع شده مسئول مربوط عذرخواهی کند، اما این فرهنگ در ما رایج نیست و به ندرت مسئولان از مردم عذرخواهی می‌کنند.

مطهری بر همین اساس اضافه کرد: مثلاً بنده سوالی در مجلس نهم درباره مسئله قتل ستار بهشتی از وزیر کشور داشتم که چرا جوانی در بازداشتگاه بر اثر ضرباتی که به او وارد شد، کشته شده است؟ ما هر چه به وزیر وقت کشور گفتیم که شما بیایید و عذرخواهی کنید او حاضر نشد، چرا که فکر می‌کرد این برای او کسر شأن است، در حالی که ما باید این کار را یک وظیفه اخلاقی بدانیم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه سخنانش بیان کرد: این گونه عذرخواهی‌ها بسیار مهمتر است و باعث جلب اعتماد بیشتر مردم به دولت و حکومت می‌شود.

وی در همین راستا عنوان کرد: حتی اگر کسی علیه نظام انتقاد و توهین کرد و ما با او برخورد بدی داشتیم، باید اینجا هم عذرخواهی کنیم؛ اما متاسفانه این فرهنگ در بین ما وجود ندارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: این روش باعث می‌شود که حتی کسانی هم که رابطه خوبی با نظام جمهوری اسلامی ندارند و اقداماتی می‌کنند، در کار خود تجدید نظر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عذرخواهی آیت‌الله آملی لاریجانی در نامه روز گذشته‌اش خاطرنشان کرد: درباره نامه آقای صادق لاریجانی باید بگویم این، کار پسندیده‌ای بود که ایشان انجام داد، چرا که از نظر سن و سال ایشان بسیار کوچک‌تر از آقای یزدی هستند و لازم بود که این عذرخواهی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در این باره گفت: نظر من این بود که اساساً بهتر بود آقای آملی لاریجانی به صحبت‌های آقای یزدی پاسخ نمی‌داد.

به هر حال می‌دانید که آقای یزدی گاهی عصبانی می‌شود و حرف‌هایی می‌زند، اما باید از کنار برخی صحبت‌های ایشان گذشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.