مارک اسپر مدعی شد: همانگونه که رئیس جمهوری گفت او خواستار ملاقات با مقامات ایران است تا این مساله به صورت دیپلماتیک حل شود.

به گزارش جماران؛ وزیر دفاع آمریکا با تکرار اینکه نمی‌خواهند وارد درگیری با ایران شوند، گفت: ما می‌خواهیم از طریق دیپلماتیک با آنها تعامل داشته باشیم.

مارک اسپر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با جوزف دانفورت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی که آیا بحران در خلیج فارس و تنگه هرمز به پایان رسیده است، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: همانگونه که رئیس جمهوری گفت او خواستار ملاقات با مقامات ایران است تا این مساله به صورت دیپلماتیک حل شود.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه عملیات های دیده بانی موفقیت آمیز بوده است، ادامه داد: مطمئن نیستم که بگویم از بحران عبور کرده‌ایم اما این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد. ما به طرف ها و ایرانی ها کمک می کنیم تا با دیدار و گفت‌وگو برای حل این موارد موافقت کنند.

اسپر درباره ائتلاف دریایی آمریکا هم گفت ریشه تلاش های دیده بانی رفتارهای بدخواهانه ایران است که با عضویت اولیه انگلیس، استرالیا و بحرین، (ائتلاف) در حال حرکت است. انتظار داریم که لیست مشارکت افزایش یابد.  

وی در این زمینه خبر داد که هفته آینده به اروپا سفر می کند.

وزیر دفاع آمریکا، چین را تهدید نخست آمریکا دانست و اظهار کرد روشن است که چین در یک استراتژی عمدی به دنبال تضعیف ثبات منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.