یک رسانه عربی گزارش کرد که رژیم صهیونیستی از طریق واسطه‌ای به حزب‌الله پیام داده که اگر پاسخ حزب‌الله به تل‌آویو دردناک و سخت و خارج از عرف باشد، از حمله به لبنان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش جماران،  بعد از تهدید دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره اینکه مقاومت، پاسخ تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی را خواهد داد، گمانه‌زنی‌ها و اخبار مختلف در این خصوص همچنان داغ است. 

وبگاه خبری «رأی الیوم» امروز سه‌شنبه نوشت، «بر خلاف فشار دولت اسرائیل بر رسانه‌ها برای کنترل اخبار (درباره واکنش حزب الله)، دستگاه‌های امنیتی به رسانه‌های اسرائیل دستور داده‌اند که موارد زیادی در این خصوص افشا نکنند. منابع امنیتی و نظامی در تل‌آویو گفته‌اند که میزان آماده‌باش در شمال اسرائیل در انتظار حمله غافلگیرکننده حزب‌الله تا بالاترین حد افزایش یافته است».

رأی الیوم توضیح داد: منابع مطلع نظامی گفته‌اند که ارتش چند سامانه گنبد آهنین جدید نصب کرده؛ سامانه‌ای که در مقابل شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است.

رأی الیوم نوشت: با این حال، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع سیاسی بلندپایه و نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر نقل کرده‌اند که نتانیاهو از طریق طرف ثالثی که احتمالا آمریکاست، به حزب‌الله هشداری جدی داده و گفته که اگر پاسخ حزب‌الله سخت، دردناک و خارج از عُرف باشد، اسرائیل از حمله به لبنان دریغ نخواهد کرد و حزب‌الله تاوان سنگینی خواهد داد. 

طبق این گزارش، ارزیابی نهادهای امنیتی اسرائیل این است که نصرالله دستور داده که عملیات در الجلیل (شمال فلسطین اشغالی) انجام شود نه در جولان (سوریه) یا منطقه مزارع شبعا و این حمله نیز دردناک خواهد بود.

رأی الیوم نوشت، با آنکه اسرائیل رسماً عملیات [جنوب بیروت] را بر عهده نگرفته، اما سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان مسئولیت کامل عملیات را بر عهده اسرائیل دانست و گفت که اسرائیل پشت این عملیات حضور دارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.