وزارت امور خارجه روسیه از اقدامات رژیم صهیونیستی در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای به حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه واکنش نشان داد و آن را نگران کننده خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعات موجود، بامداد ۲۵ ماه اوت (روز یکشنبه) بر فراز ناحیه معاود بیروت دو پهپاد پرواز کرد که بر اثر انفجار یکی از آنها به ساختمان رسانه ای جنبش حزب الله لبنان خساراتی وارد شد و چند نفر هم مجروح شدند.

 در بیانیه گفته شد: پهپاد دوم هم در منطقه ای خالی از سکنه سقوط کرد و بر اساس اظهارات رهبر جنبش حزب الله این پهپادها ازنوع تجسسی بود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: دولت لبنان قصد انجام تحقیقات دقیق پیرامون این حوادث ازجمله کارشناسی فنی پهپادهای سقوط کرده را دارد و رئیس جمهوری و نخست وزیر لبنان این اقدام را تجاوز به کشور خود خواندند که نه فقط حق حاکمیت این کشور بلکه معیارهای قوانین بین المللی را نقض می کند.

«علاوه بر آن اطلاعاتی در دست است که شب گذشته یک اردوگاه فلسطینی متعلق به جبهه ملی آزادی فلسطین درلبنان نیز هدف حمله اسراییل قرار گرفت.»

در بیانیه خاطرنشان شده است: وضعیت منطقه بخاطر اینکه اسراییل به طور همزمان و خودسرانه به حملات موشکی به اهدافی در سوریه دست می زند متشنج شده است.و این اقدامات را طرف اسراییلی مقابله با تهدید ایرانی می خواند.

«در روزهای اخیر اسرائیل به یک مرکز نظامی در حومه دمشق نیز حمله کرده است.»

در پایان بیانیه گفته شده است: موج جدید تنش ها در منطقه موجب نگرانی جدی روسیه شده است. طرف روسی بارها به خطرناک بودن اینگونه اقدامات که وضعیت منطقه را تا بدتر می کند اشاره کرده و هشدار داده است که ممکن است این روند به مناقشه مسلحانه تمام عیار منجر شود که پیامدهای غیرقابل پیش بینی به همراه دارد.

وزارت خارجه روسیه از طرف های مساله دعوت به خویشتنداری و رعایت قوانین بین المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت کرده است.

دو فروند پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی بامداد دیروز (یکشنبه) با نقض حریم هوایی لبنان، در جنوب بیروت در منطقه ضاحیه سقوط کردند که پهپاد اول هیچ گونه خسارتی به همراه نداشت ولی پهپاد دوم که مجهز به بمب بود به بخشی از ساختمان رسانه ای حزب الله خساراتی وارد کرد.

در همین رابطه "جبران باسیل" وزیر امور خارجه لبنان در واکنش به تجاوز دو پهپاد صهیونیستی به جنوب بیروت از نماینده دائم لبنان در سازمان ملل متحد خواست که در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشورش به شورای امنیت شکایت کند.

رژیم صهیونیستی همچنین بامداد روز یکشنبه به جنوب دمشق حمله موشکی کرد که با واکنش پدافند هوایی ارتش سوریه مواجه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.