وزیر آموزش و پرورش دولت مهندس‌ موسوی گفت: باید همه سعی‌مان را به کار بگیریم تا بتوانیم مدیرانی مدبر و سالم برای نظام تربیت کنیم. متاسفانه هر چقدر از روزهای اولیه انقلاب بیشتر فاصله می‌گیریم، مدیران کشور ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوند.

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: سید‌کاظم اکرمی با بیان اینکه خبر دستگیری برخی مسئولان برای مردم عادی شده است، گفت: مدیران دهه 60 تربیت‌شدگان قبل از انقلاب بودند که تربیت‌شان ارادی و خودآگاه بود و این‌طور نبود که سلامت‌ نفس‌شان از ترس و به‌ اجبار باشد. در واقع تحت‌ تاثیر ادبیات فاخر دکتر شریعتی یا مرحوم مطهری بودند و با در نظر گرفتن توصیه‌های این بزرگان، به پاکدستی اعتقاد عملی پیدا کرده بودند و بر همین اساس، مال و اموال مردم را امانتی گران‌بها می‌دانستند.

دولت‌های شهید رجایی و مهندس‌ موسوی بسیار پاک و سالم بودند

وزیر آموزش و پرورش دولت مهندس‌ موسوی همچنین گفت: در آن روزگار، در دفتر امام بیشتر از 30 نفر فعال نبودند و به‌ همین دلیل همه کارها به دولت واگذار شده بود که دولت‌های شهید رجایی و مهندس‌ موسوی بسیار پاک و سالم بودند، به‌ طوری که وقتی مهندس‌ موسوی خبردار شد برخی از بچه‌های وزارت‌ اطلاعات در کشور امارات سوءاستفاده‌هایی می‌کنند، شخصاً سوار هواپیما شد و به امارات رفت و متخلفان را با خود به تهران برگرداند تا به‌ قول معروف گوشی دست همه بیاید که تخلف احتمالی‌شان از نگاه مسئول دوم مملکت پنهان نخواهد ماند.

او ادامه داد: یادم می‌آید یکی از دوستانم را که در همدان ماهی 24 هزار تومان حقوق می‌گرفت، به‌ عنوان یکی از معاونان وزارتخانه آموزش‌وپرورش برگزیدم که حقوق 14 هزار تومانی برایش تعیین شد. وقتی به مهندس موسوی  پیشنهاد دادم از بودجه‌ محرمانه‌ای که در اختیار وزیر است، در ماه هزار تومان تحت‌ عنوان پاداش به او پرداخت شود، گفت: «من فرزند انقلابم و برای خدمت آمده‌ام» و مخالفت کرد.

در مجالس اول و دوم شخصیت‌های سالم و مبارز حاضر بودند

این چهره همچنین افزود: در مجالس اول و دوم بسیاری از شخصیت‌های سالم و مبارز، که برای برنده شدن در انتخابات هم هیچ هزینه‌ای نکرده بودند، حاضر بودند. دولت هم دولتی پاک و سالم بود که به‌ همین دلیل کشور با اینکه در شرایط جنگ قرار داشت، روال تقریباً طبیعی را طی کرد و در واقع این‌طور نبود که افراد به‌ فکر کیسه دوختن برای خود و اطرافیان‌شان باشند.

او سپس گفت:‌ باید همه سعی‌مان را به کار بگیریم تا بتوانیم مدیرانی مدبر و سالم برای نظام تربیت کنیم. متاسفانه هر چقدر از روزهای اولیه انقلاب بیشتر فاصله می‌گیریم، مدیران کشور ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوند. حتی کار به جایی رسید که در دولت آقای احمدی‌نژاد خیلی افراد بدون هیچ سابقه  مشخصی آمدند و به فعالیت پرداختند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1245939
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.