وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در جهت توسعه زیر ساخت‌های روستایی در حوزه سلامت را تشریح کرد.

به گزارش جماران،  سعید نمکی در حاشیه مراسم دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی، با اشاره به ارایه گزارشی به رییس جمهور، گفت: عمده فعالیت‌ها در حوزه نظام شبکه بهداشتی و درمانی شامل ایجاد خانه بهداشت، پایگاه جامع سلامت، واکسیناسیون و... بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است. به عنوان مثال پوشش واکسیناسیون قبل از انقلاب اسلامی ۲۵ درصد بود، اما در حال حاضر به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود: نظام سلامت در مراکز روستایی و حاشیه شهرها، پایگاه سلامت راه‌اندازی کرده است. بعد از انقلاب اسلامی تا پیش از دولت یازدهم ۱۶۶۶ پایگاه سلامت داشتیم که در دولت یازدهم و دوازدهم به ۳۸۹۸ پایگاه رسیده است. همچنین پوشش خدمات بهداشتی و درمانی در کل کشور به بالای ۹۸ درصد رسیده است. در خانه‌های بهداشت بهورز داریم و در مراکز بهداشتی و درمانی پزشک داریم که بیمار در صورت نیاز از خانه بهداشت به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‌شود.

نمکی با بیان اینکه سهم سلامت از جی دی پی طی سال‌های اخیر سه درصد افزایش یافته است، افزود: در عین حال در مراکز روستایی، مراکز جامع سلامت را هم داریم که تمام امکانات اعم از پزشک، پیراپزشک، روانشناس، داروخانه و... را دارند که تعداد این مراکز در روستاها در دولت یازدهم و دوازدهم به ۲۶۷۴ مرکز رسیده است و بیماران به آن ارجاع می‌شوند.

نمکی تاکید کرد: بنا داریم تا پایان سال سیستم ارجاع و پزشک خانواده که فعلا در فارس و مازندران اجرا شده است را با همین ساختار در کل مراکز روستایی ایجاد کنیم. با توجه به ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و با این ریل گذاری می‌توانیم نظام ارجاع و پزشکی خانواده را در کل کشور ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.